אמונה

בעקבות חיכוכים אין סופיים עם בעלי בנושא חינוך הילדים ובעקבות תקופה ארוכה(מספר שנים) של חוסר מיצוי בעבודה, נפלתי למעין דיכאון שגרם לי פתאום

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני נשואה + 3 בנים (גיל בית ספר יסודי), חילונית. בחצי שנה האחרונה, בעקבות חיכוכים אין סופיים עם בעלי בנושא חינוך הילדים ובעקבות תקופה ארוכה(מספר שנים) של חוסר מיצוי בעבודה, נפלתי למעין דיכאון שגרם לי פתאום לשאול את עצמי : מה משמעות החיים ? מה הכיף בחיים ? אם נניח שהיעוד שלי הוא לגדל את בני אז מה היעוד שלהם ? כולם מסביב נראים לי מתרוצצים ומתעסקים בשטויות. פתאום כל פעולה נראית לי חסרת תוחלת. פתאום נזכרתי שעוד כשהייתי ילדה הרגשתי שהעולם הוא מעין מגרש משחקים של אלוהים וגם אז לא הבנתי את משחקי הכבוד למיניהם, את החשיבות שמייחסים אנשים לפרטים קטנים ולא חשובים. בינתיים אני ממשיכה לעבוד... לגדל את הילדים... ללבן בצורה רגועה יותר עם בעלי את אי ההסכמה שלנו בנוגע לחינוך הילדים.... אבל השאלות מנקרות ללא הרף ומפריעות לי להגיע לשלווה אמיתית. פניתי לדת לחפש תשובות. לפי היהדות, אני מבינה שהחיים הם מעין פרוזדור לעולם הבא שבו אנו אמורים להתעלות מבחינה רוחנית. ופתאום החיים קבלו גוון רציני מידי, משימתי מידי. אני מבולבלת. איני יודעת איך להתייחס לחיים. מצד אחד, זה מוריד הרבה לחץ לחשוב שאלוהים מנווט את החיים. מצד שני, אבדתי את כל סט השאיפות שהיו לי לגבי החיים. לדוגמא : למה לשאוף לכך שהילדים יצטיינו בלימודים, האם כדי שיגיעו לגילי, ולאחר שבנו משפחה והגיעו לרווחה כלכלית ירגישו פתאום את חוסר התוכלת שאני מרגישה ? אנא, עצתכם והכוונתכם חשובה לי מאוד

תשובה

שלום וברכה

לאחר שמתוודעים למטרה האמיתית של החיים והם קיום המצוות, אכן מבינים עד כמה אין שום תכלית ברווחה כלכלית ועד כמה אין הדבר מביא לסיפוק, דבר הגרום למשברון קטן.

אולם לאחר מכן יש לאזור כגיבור חלצייך ולהתחיל לנווט את שאיפותייך להשתלמות רוחנית, וכן החינוך של הילדים יהיה על הכוונה הזאת, ועל התכלית הזאת, ובכך גם יהיו מאושרים, וירגישו טעם ותכלית בחיים ולא יגיעו לידי השאלה הקשה שבה את מתחבטת כעת.

ברור שבפרוזדור שאנו כאן נמצאים בעולם הזה יש להסתדר ולהתפרנס אולם לא זאת המטרה ואל זה אשר יגרום לאף אחד לאושר ולסיפוק ובוודאי לא להשיג את המטרה בחיים.

אשמח לכוונך עוד בהמשך הדרך.

בברכה - בנימין שמואלי  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה