זוגיות

קריטריונים למציאת בן זוג

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום. א. ישר כוח לכם! האתר מאוד שימושי ועוזר! ב. אני בחורה חרדית מבית חרדי ב´ה. רציתי לשאול איך ב 5 פגישות (פחות או יותר) אני יכולה לבחון את הבחור שאיתו אני נפגשת? איך אני יכולה לבדוק את המידות שלו, את היראת שמים שלו, את הרצינות, האחריות וכו. הרי זה לא בעיה להיות נחמד לכמה שעות.. חוץ מזה שאנחנו מבררים עליו אצל חברים שלו, אבל אני נוכחתי לדעת שא´א לדעת מזה כלום! אילו מבחנים אני יכולה לערוך לו לבדוק כל זאת? מחכה מאוד מאוד לתשובה. תודה רבה לכם!

תשובה

שלום וברכה

השאלה היא קשה מאוד, ונסי לברר ככל האפשר אצל חברים וכו´.

ונסי להתקיל אותו בכל מיני סיטואציות שתוכלי לבדוק את היראת שמים שלו, כגון להיפגש עימו קרוב לזמן מנחה לפני שהוא התפלל ולראות עד כה הוא יזכור את  חובתו. או לנסות לשכוח לברך וכן לנסות אותו במידותיו כגון לגרום לו דברים שיכולים לגרום לכעס ולראות את תגובתו.

פעם שאל מאן דהוא את כ"ק מרן מהר"א מבעלזא שמה תועלת יש בבירור אינפורמציה על המשודך הרי אם יפגשו חבר הוא יענה רק טוב ואם יפגשו שונא הוא יאמר רע, ומאיה נדע הו הזיווג הנכון? ענה לו האדמו"ר שאכן הבורא מזווג זיווגים וכאשר שידוך צריך להיגמר לטובה הבורא ימציא את חביריו וריעיו של הבחור המיועד כדי שייגמר העניין בטוב כי על הכול יש לזכור שהזיוג ביד בורא עולם, ואם הכול נראה טוב ויפה עליך לסמוך על בורא עולם שהוא בוודאי מנחה אותך בדרך הנכונה ובעז"ה תזכי לבנות בית נאמן בישראל על אדני הקודש.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה