הלכות ומנהגים

האם יש סדר לקשירת הנעליים?

  • א' שבט התשע"ו 
אא

שאלה

האם יש הלכה לנעול נעליים קודם ימין ואז שמאל, וכשנועלים סוגרים את שמאל ואז את ימין, אותו דבר כשמורידים קודם שמאל ואז ימין, יש דבר כזה כי שמעתי שכן. תודות

תשובה

שלום רב,

יש לנעול נעל ימין תחילה בלי לקשור, ואחר כך יש לנעול נעל שמאל ולקשור, ואח"כ יש לקשור נעל ימין. הטעם שמקדימים לקשור נעל שמאל הוא, מפני שלגבי קשירה מצינו שהתורה נתנה חשיבות לשמאל, שקושרים את התפילין על יד שמאל (שלחן ערוך אורח חיים סימן ב סעיף ד, ומשנה ברורה סק"ו).

ובנעליים שאין בהן קשירה, יש לנעול קודם של ימין ואחר כך של שמאל (רמ"א שם).

וכשחולצים את הנעליים, יש לחלוץ תחילה של שמאל ואחר כך של ימין (שלחן ערוך שם סעיף ה), וגם בהתרת שרוכי הנעליים נכון להתיר את השרוכים של שמאל תחילה, ואחר כך של ימין (יעויין ילקוט יוסף סעיף ו, ופסקי תשובות אות ז).

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:נעלייםנעליים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים