אמונה

זוגיות ושמירת נגיעה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, ראשית תודה על עבודת הקודש שהנכם עושים. יש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד. אני 25 וחבר שלי 28 [דתיים, סטודנטים] היינו ביחד מס" חודשים, נפרדנו משום שהיה לו קשה להגדיר את רגשותיו אליי. נפרדנו ולאחר שנה פנה אליי באמרו שהוא אוהב אותי ושלקח לו שנה כדי לחשוב טוב מה הוא רוצה ולא לפגוע בי עד שהיה בטוח שהוא רוצה להיות איתי וגם לחיות איתי. חזרנו שנינו בידיעה שקשר זה יהיה רציני ויביא לחתונה. כיום אנו כבר 8 חדשים יחד ב´ה.אני מאוד אוהבת אותו, הוא בחור דתי, מידתי מוסרי ובעל לב מאוד טוב. לפני כחודשיים העלתי בפניו שאני מוכנה להתחתן. הוא אמר לי בצורה מאוד רגועה שהוא אוהב אותי אבל שהוא לא מוכן לחתונה עדיין. מאז משהו בי נפגע והעלתי בחודשיים האחרונים נושא זה 4 פעמים היו לנו שיחות על זה,ככל שדיברנו על זה יותר כך גבר הלחץ שלו, ובכל שיחה נאמרו אותם דברים, שברור לו שהוא רוצה להתחתן איתי אבל הוא עוד לא מוכן ואף הוסיף שככל שאני לוחצת ורוצה לדבר על זה כל הזמן זה עושה אפקט הפוך. לא שמרנו נגיעה [ישנו ביחד ללא יחסי מין] ושנינו החלטנו שעדיף שלא נישן יותר יחד. מאז אני מרגישה שאנו כמעט ושומרים נגיעה והדבר קשה לי עד לאין שיעור משום שאני מרגישה שהחלטה זו רק הרחיקה ביננו יותר וגם כמעט ואין מגע של חיבה שהוא בעיקר חסר לי, מעולם לא שמרתי נגיעה. מה גם שלו זה פחות קשה כי הוא מאוד רציונלי ומבחינתו זאת התחזקות בדת, גם עבורי זאת התחזקות אבל אני מרגישה שזה מאוד קשה לי ומפחדת שזה בגלל שהוא לא נמשך אליי ח´ו וזה כ´כ קשה בגלל שכבר נגענו וקשה לי מאוד להתרגל למצב החדש. הוא אמר שזה רק יקרב ביננו אבל אני מרגישה ההפך וגם איך זה כ´כ קל לו?? כמו כן השיחות על החתונה לא עשו טוב בכלל, להיפך אני מרגישה שמאוד התרחקנו בחודשיים האחרונים בגלל כל הסיבות הנ´ל ומאוד מלחיץ אותי שהוא לא רוצה להתחתן עכשיו וגם לא לדבר על זה. אני לא יודעת איך לנהוג. אולי זה סימן משמים שאיננו צריכים להיות יחד, אולי זה מעיד על תקשורת קלוקלת ביננו משום שאני רוצה לדבר על זה. בעבר היה לו מחסום בעניין לומר אני אוהב אותך וב´ה את מחסום זה פתר, אבל בהרגשתי יש לו גם מחסום עם ענינין החתונה, לחץ, ואני מאוד מפחדת שהוא לא יהיה מוכן. אנילא יודעת אם לחכות או לא, ואם כן כמה זמן. אנא עזרו לי,אני מרגישה מיואשת ממצב זה. אודה מאוד לתשובה

תשובה

שלום וברכה

א. גדולה מאוד התועלת מהיפרדותכם ובכך שקיבלתם על עצמכם את שמירת הנגיעה באופן כמעט מוחלט, וה´ יהי בעזרך שתצליחי לשמור לגמרי את איסור הנגיעה.

איסור זה הוא מהחמורים שבחמורים, ולדעת הרבה מהפוסקים הדבר הוא מאביזרייהו דגילוי עריות שייהרג ואל יעבור, ואימותינו היו מוסרות את נפשם להריגה כדי לא להגיע לחטאים חמורים.

אין כל היתר לכך מחמת שעד היום לא שמרת על כך, לכל דבר יש קץ, ותיקון גדול הוא שכעת את שומרת למרות הקושי שבכך את זוכה לתקן את החטאים בשנים עברו.

עצם הקריבה ללא נישואין גורמת להרס רב לחיים שלאחר הנישואין ה >בעניין המחסום שלו להינשא.

אכן הדבר יכול להימשך שנים רבות ללא שיטפל בעצמו בחסימה שלו להינשא, דבר זה מצוי מאוד, וללא עזרה מקצועית הוא לא יוכל להתגבר על עצמו.

הסבירי לו שמחובתו ללכת לעזרה מקצועית, על כך, ותני לו את הזמן להפנים את זה, ואקווה שבכך יבוא הדבר על תיקונו.

ואת המשיכי לשמור על טהרתך ודעי את גודל השכר בזכייתך לשמור את רצון ה´ ולא להיות יחד בשום צורה שהיא ללא חופה וקידושין.

אשמח לסייע בידך עוד.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה