אמונה

שם לתינוק

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! לפני מספר ימים שאלתי שאלה ועדיין לא נענתי לשאלתי לגבי שם לתינוק שמחר הברית שלו אי´ה רציתי לדעת מדוע לא קיבלתי תשובה האם זה בגלל שלא כתבתי מספיק ברור או שלא התאפשר לכם לענות לשאלתי. בנוסף אמי ילדה היום ב4:30 בבוקר יום ג", ט" בשבת ורציתי שתברך אותה ואת התינוק הנולד. שם אמי זה זהבה בת תמר. האם אפשר לקרוא אביתר דוד על שם סבא שנפטר בגיל 85. ורציתי להוסיף כי ההרצאות שלכם מאוד מעניינות יישר כוח אתם נותנים לי כוח להמשיך ולהתחזק. תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

א. אנו לא נוהגים לבחור שמות לנולדים, על פי מה שכתב הגה´´ק רבי חיים ויטאל זצוק´´ל מתורת רבו מרן האריז´´ל בספרו שער הגלגולים (הקדמה כג) וז´´ל : ´´כמו שנשמות הקדושות כל אחת ואחת יש לה שם ידוע, ...ונמצא כי כאשר נולד האדם, וקוראים לו אביו ואמו שם אחד העולה בדעתם, אינו באקראי ובהזדמן, כי אם הקב´´ה משים בפיו השם ההוא המוכרח אל הנשמה ההיא, כמו שאמר הכתוב אשר שם שמות בארץ, כפי מקום האבר שבאדם העליון, אשר ממנו חוצב, והשם הזה נרשם למעלה בכסא הכבוד כנודע, ולכן אמרו רז´´ל שמא גרים. גם זהו טעם אל ר´ יהושע בן קרחה ור´ מאיר דהוו בדקי בשמא, ...והוא השם שקוראים לו אביו ואמו בעת שנמול כנודע´´.

וראה מה שכתב בזה בספר באר מים חיים (פרשת בראשית) וז´´ל: ´´כי שם הנקרא לאדם בעת הוולדו ודאי רובו ככולו מזדמן מאת הקב´´ה באשר הוא שמו למעלה והוא חיותו של אדם כל ימיו כאשר הוא חי על פני האדמה".

ולכן רצוי שהורי הילד בעצמם יבחרו את השם העולה בדעתם לנכון, רק אחר כך ניתן לבדוק אם השם מתאים.

ב. השם אביתר דוד, הוא שם נאה וקשור במיוחד.

בהצלחה ובמזל טוב - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה