הלכות ומנהגים

כיסוי ראש=

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב קודם כל תרשה לי לברך אותך על ההידברות המתוקשרת שאתה עוזר לאנשים לשאול שאלות כאלה ואחרות ועל התשובות שמלמדות כל אחד ואחד שנכנס לאתר הזה אשריך!!! שאלתי היא כזאת:אני בע´ה עומדת להתחתן עוד חודשיים אני בהתלבטות קשה לגביי כיסוי הראש לאחר חתונה,אני דתייה שומרת שבת משתדלת לברך ברכה ראשונה אחרונה נטילות וכמובן החלק הכי קשה בשבילי שהוא צניעות(אני לא הולכת חשוף אבל לא צנועה כהלכה חצאיות קצרות וכו...") ואני ממש משתדלת להתחזק לקראת החתונה אבל מרגישה שברגע שאני אשים כיסוי אני אהיה צבועה כי אני לא ממש דתייה ולא ממש צנועה והמחשבה הזאת בראשי יום יום אין יום שאני לא חושבת על האם לשים כיסוי או לא? תוכל לעזור לי בבקשה? המשך יומטוב!

תשובה

שלום וברכה

אם הדבר הזה מפריע לך, אין לך מה לחשוש. אדרבה, לבוש יהודי כשר הביא בעקיפין רבים להימנע ממעשים שליליים ולקיים תורה ומצוות כמו שצריך. הלבוש הוא מכשיר מצויין להתקדמות, זאת מלבד ההלכה המחייבת כיסוי ראש לאשה נשואה [או פיאה לאשכנזיות], ובהלכה אין להימנע מקיום אחת מהן בגין זלזול בהלכה אחרת. 

בנוסף לכך, מתיאורך, איני רואה למה את מגדירה את עצמך כ´לא ממש דתייה´. שומרת שבת ומקבלת מצוות טהרת המשפחה, ברכות תפילות, בהחלט דתייה. ואכן עניין החצאיות והצניעות צריך תיקון, ויש לקוון שכשתקבלי כיסוי ראש יקל עלייך להתקדם במעלה הצניעות והטהרה, החן והיופי של בנות ישראל.

בהצלחה ובמזל טוב - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה