אמונה

התמודדות עם מוות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, ראשית רציתי להודות ולשבח את האתר, על כל רבדיו ותכניו. לפני חצי שנה ויותר היה קשה למצוא באינטרנט את התכנים הללו באופן כ´כ מלא ויסודי ולשמחתי המצב השתנה ויש הרבה יותר נגישות למידע הנ´ל, מה שמוביל אותי לשאלה בנושא המוות, ההתמודדות, ומיד משם משיח, גאולה ויותר מזה תחיית המתים.גדלתי בבית מסורתי כל חיי ועם השנים אמונתי רק התעצמה ואני אכן לומדת כל יום כמה שניתן בנושא היהדות. לפני 8 חודשים אבי ע´ה נפטר. מה שגרם לי לנסות ללמוד את הנושא עוד יותר בראי היהדות כמובן. אני מנסה לדלות כוחות מעצם האמונה שתמיד היתה לי על הישארות הנפש, העתיד לבוא וכו" אך למרות כל המאמצים ואף ההצלחות בחלק מהפעמים, קשה לי מאוד לקבל ולהאמין שזה אכן קרה. ההתמודדות קשה לי ביותר, אני לא מצליחה להשתמש בכוח הידיעה בנוגע לכך, וגם לא מבינה איך אוכל בעתיד לנהוג אחרת אם אבי כבר לא כאן, זה מצב בלתי הפיך, וקשה מנשוא. אני מנסה להיתלות בתחיית המתים שעתידה להגיע ומובטחת, אך גם יודעת שהדבר עלול לקחת שנים רבות כ´כ ואולי לא אחווה זאת אפילו בגילגול הנוכחי שלי. שאלתי היא למעשה איך אפשר עוד להתמודד עם אסון גדול כ´כ, עם עצב גדול כ´כ ולעיתים אף בלתי נסבל. אודה לכם מאוד על התייחסות, ואם ניתן להיפגש או לשוחח עם הרב זמיר כהן באיזו שהיא צורה (שמעתי אותו מרצה על נושאי גילגולים ותחיית המתים) אשמח גם כן להתעדכן איך ניתן לעשות זאת. בתודה מראש, שלומית

תשובה

שלום וברכה

א. הגעגועים והקושי בהסתגלות למצב שאבא לא איתך בעולם, הוא מצב רגיל ואין לך לנסות לברוח מכך, חזקה על המת שישתכח מהלב, אולם הדבר לוקח זמן רב לפחות שנה.

ב. דרכים להמודד עם האובדן.

מלבד תחית המתים שאכן תהיה בזמן מן הזמנים כמובטח לנו בתורה, עלינו לזכור שהעולם הזה במצבו הנוכחי הוא רק פרוזדור ומקום להתכונן לגן עדן ולעולם הבא, עלינו לזכור שכאן בעולם אנו רק במטרה לעבוד ולהכין צידה לעולם הבא, ואין כל מטרה בפני עצמה בעולם.

ועל כן כאשר אנו יודעים שהאבא כבר זכה להגיע למטרתו וסיים את עבודתו, והגיע לעולם השכר, ומקווים אנו שיצא דינו לטובה, לא נתעצב כל כך על המת, אלא נשתדל לעשות הכל להטיב לאבא שיתעלה יותר ויותר, והדרך לכך הוא באמצעות המעשים הטובים שאת עושה שבכך את מסייעת לו ומעלה אותה עוד ועוד בעולמות העליונים.

גם אם לא תזכי לראות את תחיית המתים בגלגול זה, הרי תזכי להתאחד עם אביך לאחר שתשלימי את עבודתך ואת תיקונך, בעולם הבא בגן עדן.

בברכה - בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה