שאל את הרב - כללי

להתחתן עם בן תורה(לומד יום שלם)

  • ח' טבת התשע"ו
אא

שאלה

שלום הרב, רציתי לשאול לגבי שידוכים. אני ב"ה מתחזקת- קוראת ספרי מוסר, הלכות, שומעת שיעורי תורה (בעיקר באתר הידברות) ויש לי שאלה שמאוד מציקה לי. לפני כמה ימים הייתה לי הצעה להפגש עם בחור שלומד יום שלם, מלכתחילה אמרתי לשדכן שאני רוצה בחור מתחזק כמוני ושהוא לומד ועובד. הבחור שהוא הציע לי מתחזק כמה שנים וכיום הוא לומד יום שלם. בהתחלה חששתי להפגש כי לא הרגשתי שאני עדיין נמצאת במקום הזה ואני לא מגדירה את עצמי כחרדית(עד היום יצאתי רק עם בחורים עובדים ולומדים). הסכמתי להפגש ומבחינה מנטלית היה מצויין ומבחינת השקפות כשדיברנו הרגשתי שזה הבית שאני רוצה להקים בעזרת ה' אך מכיוון שאמרתי לו מה אני רציתי מלכתחילה הוא הוריד.. אני מאמינה שהמקום הזה רק חיזק אותי והגעתי לתובנה שאלו החיים שאני רוצה – בית על עדני התורה אך אני עדיין לא מרגישה שאני כל כולי במקום הזה כי עדיין יש לי במה להתחזק למשל מבחינה חיצונית, אני ברוך ה' מתלבשת צנוע אבל עדיין יש במה להתחזק. השאלה שלי אם זה נכון לצאת עם בחורים שרק לומדים או שאני צריכה בחור שהוא ברמה שלי? (למרות שאני מתפללת שהוא יהיה יותר חזק ממני..) ויש לי עוד שאלה – להתחתן עם בן תורה זה אומר שאני צריכה לקחת על עצמי את עול הפרנסה .. אני מאמינה שפרנסה זה הכל משמיים אך עדיין אני חושבת שאנו צריכים לעשות את ההשתדלות שלנו ואני מרגישה שזה ההשתדלות שלי, אשמח שהרב יעזור לי להבין שאם זה מה שנכון בשבילי (להתחתן עם בן תורה) שאני יאמין בזה בלב שלם ובפנימיות שלי ושאני לא אעשה את זה בחששות חס וחלילה, איך באמת מסתדרים מבחינה כלכלית? אני לא רוצה לחיות בדוחק (אני מכירה כמה שהם בני תורה וב"ה לא חסר להם כלום אבל זה גם כי הם מאמינים בזה בלב שלם, אני רוצה להבין את זה ולהגיע למקום הזה שזה יבוא לי מהפנימיות.) מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי. תודה רבה.

תשובה

לכבוד השואלת, 

כבר ענינו על חלק משאלה הזו (העתק תשובה ראשונה נמצא למטה) ועתה נוסיף לך עצה בס"ד בקשר לענין הפרנסה. 

ככל הנראה לי, בחור או בחורה המחפשים את זיווגם ההגון, חייבים לבדוק שנמצאים ה"מרכיבים" העיקריים לזיווג, ומתוכם: יראת שמים, נשיאת חן, מידות טובות, תקשורת טובה, הבנה הדדית, הערכה, מטרות זהות, טפוסים מתאימים, ושאין בעיות או מחלה בגוף או בנפש וכו.

ואם את זוכה למצוא את עקרי הדברים, דהיינו, ירא שמים, מידות טובות, בריאות, מציאת חן, ושאת מרגישה שהוא באמת מבין אותך ושהוא רוצה לדאוג ולתת לך, אז הרבה פעמים שאר הענינים כבר מסתדרים בין בני הזוג. ואין הכרח להחליט מעתה אם את תצטרכי לקחת את כל כובד עול הפרנסה על עצמך כי יתכן שהבחור יעזור באיזשהו אופן (ובזמן השידוכים גם תגידי לבחור שאת לא רוצה לחיות חיים של דוחק, ואם הוא באמת הזיווג שלך אז את תרגישי שהוא יבין אותך). או להיפך, יתכן שאת באמת תרצי כל כך שהוא יקדיש את עצמו ללימוד כדי שיצליח, שאת בעצם תקבלי מזה כוחות אח"כ לסבול יותר את עול הפרנסה.

לכן לא נראה לי שראוי לחשוב על זה כעת, רק יותר תתמקדי כעת לבקש מאת הקב"ה שיזמין לך את מי שהוא באמת הזיווג המיוחד בשבילך, ושתוכלי לדעת ולהרגיש את זה כשתפגשי איתו בעזרת השם. 

בברכה, 

רב נחום

 

העתק תשובה ראשונה:

לכבוד השואלת, 

כפי מה שאת כותבת במכתבך: "הרגשתי שזה באמת מה שאני רוצה"  זהו הראייה הכי גדולה למה שבאמת ראוי לאדם: מה שמרגיש עמוק בלבו. 

לכן אם זה באמת מה שאת מרגישה, אין להרתע ממה שאת רואה שאת עדיין אינך אוחזת שם לגמרי; כי תיקון החיצוניות יבוא עם הזמן, אבל העיקר, כאמור, הוא מה שהאדם יודע בלבו. 

ויהי רצון שיהא לך הרבה סייעתא דשמיא והתחזקות להמשיך בדרכך ולהתעלות למה שאת מרגישה שאת ראויה, ושתזכי לראות שהשגחת השם יתברך מסייע בידך. 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה