אמונה

כיצד להתחזק רוחנית?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב זמיר כהן שליט´א רציתי לספר לך שבתקופה אחונה ירדתי באופן חמור מכיון הדת לצערי הרב (ז´א הנחת תפילין ותפילות של כל יום},אבל תמיד יש התשוקה הזאת ללמוד תורה או לשמוע שיעור תורה,ושזה קורה אני לא יודע להסביר את התחושה זאת ,כל גופי בוער בתוכי כאילו איזה אש שרוצה לקחת את כולם(את כל עם ישראל) ולחבק אותם חזק שיהיו צמודים אלי והלהתחיל לבכות בדמעות שליש אבא אנחנו מתעגעגים אליך,אנו רוצים אותך לידנו, מתי תבוא כי נפשנו חפצים רק לך....השם השאלה שלי היא נפשי כל כך חפציה ללמוד תורה כל היום ,ולא חצי יום או כמה שעות טובות, כי אם אני עושה כן אז יצרי הרע מתגבר עליי בשעות הפנויות.... אני אב לשלושה ילדים מקסימים שאני מודה להשם יתברך שנתן לי אותם מרוב רחמיו הרבים ועובד בעבודה שלפעמים מצריכה הרבה שעות,ואשתי לא בעד זה ועושה בעיות בגלל זה. אם לעזוב את העבודה וללכת ללמוד בישיבה כל היום? אף שאני מרגיש כול כך שיש השפעה עליונה לעשות זה

תשובה

שלום לך יצחק היקר!

צר לי מחד לשמוע על מה שאתה מכנה ירידה רוחנית, ושמחתי מאידך לראות כיצד אינך נכנע, וזה סימן לנפש גבוהה השוכנת בקרבך.

אולם עליך לדעת שאחד הכללים בעבודת ה`, זה כמו בעלייה בסולם, דרגה דרגה, לאט לאט, מי שעולה מהר מהתהפך ומוצא את עצמו מושלך ארצה מוכה וחבול.

תתחיל שוב להניח תפילין, להתפלל, ללמוד כל יום קצת יותר, וכך להתקדם עוד ועוד (אל תעזוב את העבודה) וכדאי מאוד שתהיה בקשר עם רב ומדריך מוסמך.


חזק ואמץ!

בהצלחה רבה, פנחס הלוי

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה