שאל את הרב - כללי

שם החתן זהה לשמו של חמיו...

  • ח' טבת התשע"ו
אא

שאלה

שמו של אבי הוא סמי (שמואל) וגם שמו של גיסי (בעלה של אחותי ) הוא סמי (שמואל) ושמעתי בהרצאה אחת בהידברות שזה לא טוב אז קודם כל למה?, ודבר שני למה זה יכול לגרום? בנוסף לכל זה אחותי עוברות תהליך גירושים בתקופה זאת אחרי המון זמן שהעלה ממרר את חייה ולהם שלושה ילדים ברוך השם , כמובן שבעבר אחותי ניסתה להתגרש והתחילה תהליך כזה עד שהחליטה בהתייעצות כמובן עם רב שלנסות שוב שלום בית אך כמובן ללא הצלחה. את מהלך חייהם לרוב חיו בנפרד (נשמע מוזר אבל כך היה)עד בשנה האחרונה הם גרים ביחד כמי כל זוג נורמלי שצריך להיות מתוך מטרה באמת להשיג שלום בית אך גם זה עבר ללא הצלחה ולכן החליטה שהיא צריכה להתגרש כמובן הכל בהתייעצות עם רב , היום היא גרה אצצ הוריי בתקופה זו עם שלושת ילדיה וגיסי כמובן לא רוצה לוותר כל כך מהר כי יודע איזה מחיר הוא צריך לשלם עכשיו מה שלא שילם ועשה כל הזמן שהם ביחד, ובנוסף לכל אבא שלי עובר תקופה לא קלה בכלל חובות של ממש והוא צריך למכור את דירתו על מנת להחזיר את חובותיו וספק אם ישאר משהו מהדירה ישנם עיכולים על הבית ולצערנו גם חובות אצל אנשים לא בני עמנו (שוק אפור) והמשפחה פשוט קורסת כלכלית ונפשית האם יש דרך מוצא לכל זה, ובנוסף לכל זה גם אני ואשתי כבר נשואים כמעט שלוש שנים ואין ילדים וגם על זה אני משתדל לומר תודה ושהכל השם עושה לטובה אני ואשתי חרדים ומשפחתי ברוך השם מסורתיים אבא עם כיפה סרוגה והמשפחה שומרת שבת.. ומשתדלים כמה שיותר אני ממש לא יודע כבר למי לפנות ומה לעשות כמובן שאני מתפלל ומשץדל כמה שאפשר לתמוך במשפחתי ועיני תלויות לבורא עולם,אבל אני מרגיש שמשהו תקוע במשפחה אבא שלי לא מצליח להביא פרנסה הבייתה באופן קבוע והחובות נהיו עצומים ובנוסף לכל אבא של אבא שלי זאת אומרת סבא שלי במחלה סופנית וכבר מבוגר ולאבא שלי כבר אין כוח להמשיך לשרוד ופשוט קשה לו הוא שבור נפשית ולא מגאווה אם לא היה לו אותי הוא כבר מזמן מאבד את עצמו לגמרי. אשמח אם תעזור לנו לקבל מענה או להתייעץ אם מישהו גדול שתפנה אותנו. השאלה התחילה מזיהוי שמם של גיסי ואבי אבל השאלה גדולה מנשוא תודה לך.

תשובה

לכבוד השואל, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

קשה מאד מאד לשמוע על המצב של משפחתך. 

הסיבה שלא עושים שידוך כאשר השמות זהים, הוא משום צוואת רבי יהודה החסיד (צוואה כד) ולא נזכר בהלכה; לכן יש כאלו שלא מקפידים על הענין. 

הנראה לייעץ לך בתוך הנסיון הגדול הזה, לשמור על היציבות של משפחתך - אשר המובן לפי דבריך שאתה זוכה לשלום בית - וזהו רכוש יקר מכל הון.  ויתכן שבעזרת השם, על ידי היציבות שנשאר במשפחתך, כך גם שאר המשפחה יקבלו מכם חיזוק כאשר עובר עליהם מה שעובר עליהם; וכמו שכתבת שאביך כבר מקבל הרבה חיזוק ממך. ועל ידי היציבות הזו, בעזרת השם ובהמשך הזמן, יתכן שהמצב ישתפר. 

ולגבי הפקידה בזרע של קיימא בעזרת השם, ראוי לברר אצל רופאים מה יכול להיות סיבת העיכוב (אם עדיין לא עשיתם בירור) ולעשות את ההשתדלות בתחום הצריך אם שייך.

וא-ל ש-די יתן לכם רחמים ולכל משפחתכם, ויהי רצון שתזכה לראות בקרוב את השגחת השם מסדר למשפחה דברים שעל צד היותר טוב. 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה