הלכות ומנהגים

כמה שאלות לרב

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! רציתי לשאול שאלה ואני מאוד מקווה שהרב יוכל לענות לי כי שלחתי בעבר שאלות ולא מצאתי את התשובות באתר לצערי... אז אם יש אפשרות לשלוח את התשובה גם לאימייל שלי אני אשמח מאוד!!! 1. חברה שלי הייתה בחתונה והביאה לי חתיכה מהכוס שהחתן שבר ואמרה לי שאם אני אעטוף את זה בנייר טואלט ואשים בשקית מתחת לכר זה יקרב את הזיווג. בימים הראשונים באמת עשיתי את זה. אח´כ ברוך השם התחזקתי והבנתי שהקב´ה לא זקוק לשום חתיכת כוס או כל סמל אחר כדי לזווג זיווגים. וכבר כמה חודשים שחתיכת הכוס הזו כבר לא מתחת לכר שלי. הבעיה היא שאני לא יודעת מה לעשות איתה. כרגע היא פשוט על השולחן כי אני פוחדת לזרוק אולי אסור לזרוק אותה. מה לעשות? 2. כפי שאמרתי אני מתחזקת, ולוקחת על עצמי בכל שבת עוד משהו קטן לעשות, ואז כל שבע אני מקימת יותר דברים או מוותרת על עוד דברים. אני חייבת להגיד לכל מי שקורא את המכתב הזה, שה" ממש נמצא עם כל אחד מאיתנו ומרגישים את זה, ומספיק אם תקחו על עצמכם משהו אחד אתם ישר תרגישו שנפתח לכם צוהר גדול ולא מתואר. אני ממליצה להתחיל עם נטילת ידיים בבוקר. השאלה שלי היא שאני פוחדת לקחת את הכל מחשש שהכל יהפוך למעמסה גדולה ואז אני אוותר ואכנס לייאוש וזה הדבר האחרון שאני רוצה. הבעיה היא שאני מתלבטת מה לקחת על עצמי השבת, כרגע אני נמצאת במצב שהתחלתי לפני חודש ללכת עם חצאיות אבל בגלל שעוד אין לי מספיק יוצא שחצי שבוע אני עם חצאית וחצי עם מכנס. אבל גם המכנסיים שאני הולכת איתם עכשיו הם לא ג"ינסים צמודים, סתם מכנסי טריקו שאני שמה אותם פשוט כי אין לי מספיק חצאיות. אז הייתי מאוד רוצה לקחת על עצמי להתחזק בצניעות ולא לצאת מהבית עם מכנס. אך מאוד מאוד הייתי רוצה לקחת על עצמי ברכות השחר ומאוד מאוד הייתי רוצה לקחת על עצמי תהילים... אז השאלה שלי לרב היא מה נראה לך יותר חשוב? מה אני אקח על עצמי? חשוב לציין שבשבועות האחרונים תודה לאל אני שומרת שבת ומאוד מאוד שמחה על זה. וגם מברכת על האוכל ברכות ראשונות ואחרונות. ומאוד מאוד משתדלת לא לומר לשון הרע. אלו הדברים שעד כה לקחתי על עצמי. 3.קראתי בהרבה ספרים על התבודדות. ושמתי לב שזה מאוד טוב ל לדבר עם ה" ושהוא ממש עוזר לי עזרה שלא הייתי יכולה לתאר אותה במילים ושלא הייתי יכולה לצפות לה ממש בכל מה שדיברתי איתו. אבל שמעתי שיש כאלו שמתנגדים להתבודדות. מדוע? ומהי דעת הרב? תודה רבה!!! שבת שלום

תשובה

שלום וברכה

1. את צודקת מאוד שהבורא לא צריך את כל השטויות האלו, ואפשר להשליך לאשפה את הכוס.

מנהג שבירת הכוס, היא זכר לחורבן, ואין כל זירוז של זיווג מהחזקת השבר.

2. דברייך מחממים את הלב, ואכן כך הם הדברים הבורא פותח את כל שעריו לכל הדופקים על דלתותיו, ואפילו מי שדופק דפיקה קלה בלבד, והבא לטהר מסייעין אותו.

נטילת ידיים היא אכן המצווה המומולצת ביותר להתחיל בה מאחר ונטילת הידיים מטהרת את האדם, ומסירה ממנו כוחות של טומאה, ובכך קל יותר לחזור בתשובה שלימה.

גם כאן את נוהגת כשורה בכך שאת מתקדמת עקב בצד אגודל, מתקדמת בביטחה כל הזמן אבל לא רצה, כי כשרצים נופלים, ויש להתקדם בביטחה, עד שתזכי לשמור את כל המצות כולם.

אני ממליץ להשלים את השינוי של הביגוד, ורק בעוד תקופה מסוימת תקבלי על עצמך לומר את כל ברכות השחר, וכעת תסתפקי בחיזוק הצניעות.

3. אין מי שחולק על ההתבודדות, והיא אכן טובה מאוד כאמצעי להתקרב אל ה`.


שלחי נא שוב את שאלותייך הקודמות ובעז"ה נענה לך על הכול.

שבת שלום - בהערכה רבה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה