שאל את הרב - כללי

תפילה שבוקעת רקיעים

  • ג' טבת התשע"ו
אא

שאלה

שלום וברכה לכבוד הרב ! בעבר עברתי תקופה מאד קשה ולא פשוטה שבה נכנסתי ללחצים ופחדים עצומים וכמעת ואיבדתי את האמונה ..ואז ביום אחד שכבר העול היה כבד עלי מנשוא רצתי לשדה שקרוב לביתי והתחלתי לזרוק כל מיני חפצים מתסכול עד שנרגעתי מעט ואז צעקתי "אבא שבשמים תעזור לי , תראה לי שאתה נמצא איתי תן לי סימן שאני לא לבד ואז אמרתי בכוונה עצומה אני לא זז מפה עד שאני לא נענה וחזרתי על כך מספר פעמים ! ובאמת נעניתי וראיתי מראה ניסי של שינוי טבע ממש שחיה קטנה (סממית ) משנה את צורתה לזיקית מאד מיוחדת וחוזרת לעצמה ואז הסטתי את הראש למעלה והחזרתי אותו לראות אותה והיא עברה לצד אחר ..ואז כמובן הרשתי תחושת שמחה עצומה וחום עוטף את גופי ..הלכתי אחר כך לאדם צדיק שאמר לי שראיתי מלאך וידוע שכיום הקב"ה לא מתגלה לאף אחד בדור שלנו ..השאלה מה ראיתי האם זה דמיון או שזו באמת הייתה התגלות או סימן והאם זה מופיע באחד הספרים שקיים דבר כזה כמו מה שראיתי? אשמח לתשובה במהרה יום טוב :)

תשובה

לכבוד השואל, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

לפי מה שתארתי במכתבך, אין לי ספק שנענית מן השמים; וזה, על פי הכלל בהשקפה המסורה בידינו שתפלה הנאמרת בכל כנות וכוונת הלב אינה חוזרת ריקם. 

ולגבי התופעה עצמה, יתכן שיש דבר כזה הנראה לעיני בני אדם לפעמים (אמנם לא ידוע לי פרטים על זה שיש דבר כזה); אבל על פל פנים, זה שנתגלה דבר כזה אליך מיד אחרי תפילתך, ברור שזה היתה ענייה על תפילותך.

לכן , אשריך שזכית, ותדע לך שהשם אוהב אותך, ושהוא שמח בך ובאמונה שיש לך בו יתברך.

ויהי רצון שתזכה תמיד להתחזק ולהנצל מתקופות קשות ופחדים,

בברכה, 

רב נחום

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה