נשים

אנחנו לא שומרים נגיעה, מה החומרה בדבר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב אני וחבר שלי 3 וחצי שנים ביחד. שנינו היינו חילוניים ובחצי שנה האחורנה התחלנו לחזור בתשובה. הבנו את החומרה בקיום יחסי אישיות שלא בטהרה והפסקנו. אך אנחנו לא שומרים נגיעה. מה החומרה בדבר?

תשובה

שלום לך

ראשית הנני להביע את הערכתי הרבה לצעדכם הגדול והאמיץ, אשר בוודאי בא בקושי רב, עצם קבלתך את שמירת הלכות הטהרה, מביאה עלייך אור גדול ושפע רב.

עוקב אני בהשתהות יתירה על התעלותך והתקדמותך בתורה ובמצות, ומשתומם אני מאוד בגודל הכוחות שיש לנשמת ישראל, אשר מחליטה ללכת בדרכי ה` ועומדת איתן בכל הקשיים והניסיונות, רק לפני זמן קצר שאלת לעצתי איך להתגבר על הקושי להפסיק את יחסי האישות, ואני היה לי קשה מאוד לתת עיצות לדב קשה זה, והנה כבר את מאחורי זה, והינך כבר שומרת על טהרתך, בהגיעך לעולם האמת יבואו לקראתך כיתות כיתות של מלאכים טהורים אשר נבראים כתוצאה משמירתך על עצמך, ולא רק זה בלבד אל כל החאטים שנשעשו בשוגג בחוסר ידיעה נהפכים כעת למלאכים טהרוים אשר ממליצים עליך רק טוב, והקב"ה עצמו מכריז עלייך ועל חבירך ואומר למלאכים לכו לעולם התחתון וראו את גודל מסירות הנפש של בניי ובנותי, כמה טובות את זוכה להשפיע על עם ישראל, אני מקנא במעלתך היתירה.

אשרי העם שאלו הם בנותיו!!!

ולעניין שאלתך   איסור הנגיעה בנידה לשם חיבה כחיבוק ונישוק וכדו` הוא איסור תורה. ככתוב בתורה ספר ויקרא פרק יח פסוק יט וְאֶל אִשָּׁה בְּנִדַּת טֻמְאָתָהּ לֹא תִקְרַב לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ: וכל קריבה של חיבה אסורה וכמבואר ברמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק כא הלכה א כל הבא על ערוה מן העריות דרך איברים או שחבק ונשק דרך תאוה ונהנה בקרוב בשר הרי זה לוקה מן התורה, שנאמר לבלתי עשות מחקות התועבות וגו` ונאמר לא תקרבו לגלות ערוה, כלומר לא תקרבו לדברים המביאין לידי גילוי ערוה. וכך כתוב בדברי חז"ל:

"אמר הקב"ה אל תאמר הואיל ואסור לי להשתמש באשה שאיננה שלי, הריני תופשה ואין לי עוון או שאני מגפפה ואין לי עוון, אני נושקה ואין לי עוון, אמר הקב"ה כשם שאם נדר נזיר שלא לשתות יין אסור לאכול ענבים לחים ויבשים ומשרת ענבים וכל היוצא מגפן היין, אף אשה שאינה שלך אסור ליגע בה כל עיקר, שכן שלמה אומר (משלי ו) היחתה איש אש בחיקו ובגדיו לא תשרפנה כן הבא אל אשת רעהו לא ינקה כל הנוגע בה, לכך סמך הקב"ה פרשת נזיר לפרשת סוטה שהן דומות זו לזו, וכל מי שנוגע באשה שאינה שלו מביא מיתה על עצמו, שנאמר (משלי ז) כי רבים חללים הפילה, וכתיב (שם משלי ה) רגליה יורדות מות שאול צעדיה יתמוכו.

נגיעה סתמית כמו לחיצת יד אסורה מדרבנן ונגיעה שלא בכוונה מותרת. יצויין שלדעת הרמב"ן אכן אין האיסור של הנגיעה של חיבה אלא מדרבנן. כל ההבדל בין איסור מן התורה לאיסור דרבנן, אינו אלא כלפיי גולד העונש, אבל העבירה עצמה חמורה בכל מקרה, ואין כל הבדל בין איסור תורה לאיסור דרבנן. זאת מלבד שהנגיעה בבנות מביאה את הגבר לידי הוצאת זרע לבטלה, והוא דבר חמור בפני עצמו עד שכמעט לא מועילה לו תשובה אלא תשובה עמוקה וחזקה, וברור שהבחורה המביאה את הגבר לידי כך לא תינקה. על כן שימרו עצמכם מכל נגיעה ותזכה כל אחת מכם לבנות בית נאמן בישראל. ישנה חוברת מיוחדת המסבירה את התועלת הגדולה שבשמירת האיסור הגדול הזה, עלו והצליחו –  בהערכה רבה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה