אמונה

לאן הולכות התפילות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום.. קוראים לי אסתר , אני התייתמתי מאב לפני 13 שנה.. אני עוד מעט בתת 21..במהלך כל שנות ההתבגרות שלי הדבר שהכי עבדתי עליו הוא האמונה בבורא עולם.. אני נוטה להתקררב לברסלב ולכן אני הרבה מאוד יוצרת קשר ישיר ומדברת עם הבורא ה בפה ובלב.. רוב התפילות שלי הן תפילות מהלב ולא מהסידור ... אני לא אמרת שאני בכלל לא מתפללת מהסידור אבלל אני מרגישה יותרר קשר בפה.. הגעתי עכשיו למצב של יאוש.. אני מתפללת ומדברת איתו המון אבל " :אין קול ואין עונה" אני בוכה, זועקת, מבקשת ויש התעלמות מוחלטת .. לאן ניעלמות הדמעות שאני מורידה ערב ערב? לאן הולכות התפילות שנאמרו הכי הכי מחדרי חדרי ליבי.. למה הוא לא עונה לי?? למה אני מרגישה לפעמים שאני לבד בעולם ושאפילו אבי נטש אותי?? האםם משהוא באמת מקשיב לי???אני משתדלת להתפלל המון על אנשים אחרים.. והן כן התפילות עוזרות אבל ברגע שאני מתחילה לדבר ולבקש על עצמי זה כאילו אחרתי את המועד ואז אני מרגישה שאף אחד לא מתייחס אליי..אשמח אם תוכלו לענותת לי בהקדם על שאלותיי.. ואפילו אם אין תשובה בבקשה חיזוק...

תשובה

שלום וברכה

ראשית אומר שמאחר ואת רואה שהבורא נענה לתפילות שלך על אנשים אחרים, את יכולה לראות בוודאות שכל תפילותייך נשמעות במרומים.

ברור שה` שומע גם את התפילות שלך על עצמך, ואביך הוא בורא עולם אבי יתומים ודיין אלמנות ובוודאי האבא עושה את ההטבה המקסימלית לבתו,  ובפרט כאשר הבת מסורה איליו כל כך, ואצל הבורא המקאין מקסימום הוא הרי כל יכול.

ומה שאת לא רואה שתפילותיך נענים הרי ברור שאין הדבר אלא לטובתך, ולהטיבך באחריתך, ועל כך יש לסמוך על האבא האוהב והאהוב שבוודאי עושה לך את הטוב לך.

אמרו חכמים שהבור אמתאווה לתפילתן של הצדיקים ומבואר בספר נועם אלימלך - פרשת ויחי שהקדוש ברוך הוא מתאוה לתפילתן של צדיקים שעל ידי התפילה הצדיק מתדבק בהבורא יתעלה וזה תענוגו של מקום שהצדיק עולה ומתדבק בו.

כך שבכל תפילה ותפילה את זוכה להתחבר לבורא עולם וזה התענוג הגדול ביותר לאדם שיכול להתחבר לבוראו.

ואני תפילה עבורך שאכן יתקבלו תפילותיך ברחמים וברצון.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה