חברה והשקפה

סכסוכים בין רבנים ? חילול השם ?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני לא מזמן שמעתי על הסיפור הידוע בין הרב לנדא לבין הרב אמנון יצחק נכנסתי לפורום `חדרי חדרים` וראיתי דברי לשון הרע על הרב אמנון יצחק מצד החרדים מה אני לא מבין משהו , החרדים לא יודעים מה זה לשון הרע ? ואני לא מדבר על הכלל , אלא על הפרט בפורום, הם לא מבינים כי החילונים רואים את הדברים שלהם , זה גורם לחילול השם ברמות עצומות , כי הרי חילוני שרואה את הכתוב שם חושב לעצמו , הנה אפילו בתוך עצמם הם רבים , אין מה לעשות ככה הם. ועוד שאלה בקשר לסכסוך אני רוצה להבין למה הרב לנדא נותן הכשר לחברת שטראוס שנתנה חסות למצעד התועבה ? וזה בכלל לא מעניין אותי אם הם כשרים או לא , הרב אמנון יצחק לא רואה אף אחד חוץ מהקדוש ברוך הוא , וזה הסיבה לכך שמשמיצים אותו כל כך הרבה , הוא יוצא כנגד הרוב כמו שצריך.

תשובה

שלום וברכה

זה שהאתר נקרא חדרי חרדים, עדין אינו מעיד על טיב הגושלים, ואני ברוך ה` לא גולש לשם, ואינני יודע מה כתוב שם, וכל אחד יכול לעשות מה שבא לו, כי הבחירה חופשית והפנקס פתוח והיד רושמת, וכל מעשיך בספר נחתמים, וה` ידון כל אחד על מעשיו.

ברור שבפירסומים שם יש חילול ה` גדול ונורא.

אין לי מושג מה היה בין הרב אמנון לרב לנדאו בנושא הבית דין, ולכן אינני יכול לומר כלום בנידון.

לדעת הרב לנדא אין אנחנו צרייכם לכפות על החילוניים לעשות את רצונינו, וכל זמן שמצעד התועבה לא מתנהל נגד עיני בנינו ובנותינו איננו מצווים להילחם נגדם, ועדיף לתת כשרות לעוד ועוד מוצרים כדי שיותר יהודים יאכלו רק כשר וכך תיטהר נפשם יותר ויותר.

בברכה - בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה