אמונה

חרדית שמרגישה התנגדות פנימית חזקה שמונעת ממני לקיים מצוות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום אני בחורה המוגדרת כחרדיה, בת 19 בכוונה כתבתי "מוגדרת" כי בתכלס, חוץ מהידיעה והאמונה בבורא עולם,בתורה והכל, אני מתנהגת כמו חילוניה ( חוץ מהרגלים שגדלתי איתם..). אני מאוד רוצה לעלות, מציק לי שאני ככה, אני רואה נשים צנועות וצדיקות וקצת מקנא בהם.. אבל אני יודעת שאני פשוט לא מסוגלת! יש לי מין התנגדות פנימית חזקה שמונעת ממני לקיים מצוות אפילו פשוטות, שלא נדבר על להימנע מעבירות..ומהגרועות שבהם.. ניסיתי אין ספור פעמים לעבוד על עצמי, אפילו בדברים קטנים כמו תפילה אחת ביום או שיפור קטן בצניעות - אבל אפילו ללמוד הלכה אחת ביום אני לא הצלחתי.. המצב הוא שאני רק מתדרדרת ומתדרדרת.. אני כבר לא מסוגלת לשמוע הרצאות או לקרוא ספרי מוסר והשקפה כי זה פשוט מציק לי מאודדד, אלוקים יודע עד כמה - כל לילה כשאני אומרת וידוי אני פשוט בוכה על כל מה שאני עושה ולא עושה.. יותר נכון הייתי בוכה.. עכשיו כבר לא כי נהייתי כבר יותר מיואשת ואדישה, אני כבר לא מבטחיה לו להישתנות כי אני פשוט יודעת שזה ישאר רק בגדר הבטחה: ( בקיצור, אני באמת לא יודעת מה לעשות כבר, במיוחד בזמן האחרון שמאוד מאוד הדרדרתי..לשפל ואני מרגישה שכאילו הקב"ה בכוונה שולח לי לקרוא כל מיני דברים על חיזוק צניעות, משיח שעוד מעט בא.. וכדו כדי שאתעורר אבל באמת דיי זה לא עוזר בכלום ורק גורם לי להרגיש עוד יותר רע!!

תשובה

שלום וברכה

מאוד נגע לליבי מצבך הקשה אשר מחד גיסא את רוצה ומשתוקקת להיות יראת שמיים, ואת יודעת ומבינה עד כמה את לא בדרך הנכונה, ומצד שני את מרגישה שהיצר חזק יותר ממך, ואינך יכולה להימנע מחטא, וכתוצאה מכך את מרגישה שאינך יכולה לקיים מצוות.

אני מבין שהיצר של ענייני הצניעות חזק מאוד עלייך, ואת מרגישה ממש שבויה ביד היצר, ואת מחפשת את הדרך לצאת משבי היצר, ללא הועיל.

אין ספק שאת יכולה לצאת מהמעגל של היצר ולהתעלות במהרה, ואין אדם שנסגרו לו שערי תשובה כי שערי תשובה תמיד פתוחין, וכל הרוצה לבוא ה` מושיט לו את ידו ומעלה אותו למקום גבוה וכך הבטיחו לנו חכמים הבא ליטהר מסייעין אותו,

וגם אם את מושרשת חלילה בחטא, הרי אפשר להשתנות ולהתעלות לגמרי ולההיפך לאדם אחר, ובורא עולם מבטיח לך שהוא יסייע בידך, עלייך לפרוץ את החומה הקשה בהתעלתו חד פעמית חזקה ולאחר עמידה בניסיון קשה פעם אחת חזכי לאור גדול ולחזור לשמירת מצות מלאה.

ויש לך לדעת שמצווה גוררת מצוה ועבירה גוררת עבירה, דהיינו שכאשר אדם עובר חטא הוא ממשיך איליו כוח טומאה רח"ל, אשר כוח זה משפיע על האדם להימשך אחר החטא שוב ושוב, ולהיפך כאשר האדם מקיים מצווה הדבר מביא עליו השפעה רוחנית קדושה ומביא לאדם תשוקה לקיים מצוות נוספות, ועל כן לאחר שנשרשים בחטא, ישנו קושי להשתנות, אבל לאחר עמידה בניסיון פעם אחת, הגלגל משתנה, ועל זה נאמר הבא לטהר מסייעין אותו ומורידין ממנו את כל טומאתו, ומתחיל הענן של מצוה גוררת מצוה, ובכך יוצאים לגמרי מכל חיי החטא.  

אם יש לך חלילה קשר עם בחור וכו`, הרי עלייך ללכת נגד הרגש והרצון, ולהתנתק ממנו בצורה מוחלטת, ולאחר ההצלחה שלך לעמוד בניסיון, תרגישי טהורה בצורה מיוחדת ותתחברי מחדש לבורא עולם.

ימים אלו של חנוכה מסוגלים מאוד להארה אלוקית להתעלות, ובעת הדלקת הנרות זה זמן גדול לתפילה על רוחניות ועל התגברות היצר, ואקווה שבעז"ה תצאי מכל הקשים.

כדי להבין יותר את הסיבה לקשייך, ולנסות להתמודד איתם טוב יותר, אשמח שתשלחי לי את מס` הטלפון שלך ואחת ממדריכותינו בעלת ניסיון תשוב אילייך ותעזור לך לצאת לאור גדול.

בהצלחה - ואשמח לשמוע ממך - בנימין


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה