אמונה

הזכרונות הכי קשיים שלי הם מהשבת בבית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני בת 36 , נשואה ואם לילדה מקסימה בת 3 .גדלתי בבית דתי מאד. אני וכל אחיי ואחיותי עזבנו את הדת כמעט לגמרי (בעיקר אני-שום קשר לדת ואפילו ההפך..) עקב רצוננו לברוח מכל מה ששייך לעברנו המשפחתי. הזכרונות שלי מעבר זה הם זעם, עצב ומכאוב (עד לפני חודש נטלתי כדורים נגד דכאון על מנת לתפקד) לפני כחודש וחצי מצאתי עצמי מבקשת בקול "לחזור הביתה" חשבתי שאי שם יש "מקור" אליו אני שייכת ואליו ביקשתי לחזור (לא חשבתי במושגים דתיים). במקביל( אך ללא קשר) הגעתי בהמלצה של חברה למרפא אלטרנטיבי שהחל לדבר איתי על חזרה לשורשיי הדתיים. דברים קורים לי במהירות ואני נזכרת באמונה השלמה והתמימה שהיתה לי באלוקים כשהייתי ילדה וכמה מכוערים וקשים יכולים להיות החיים של חסרי הישע. הכל מתערבב. אני באה מאהבה ואין לי יכולת התמודדות נפשית ופיזית עם כל האיסורים והתיאורים הקשורים לענישה ,גהנום וכדו`. זוהי השבת השנייה בה אני מנסה לעשות מאהבה (הפסקתי לכבס ולבשל בשבת.יש מפה לבנה, נרות ואוירה רגועה)אך הזכרונות הכי קשיים שלי הם מהשבת בבית. צעקות, פחד, רייקנות עם מפה לבנה , נרות, קידוש, "שלוות השבת" שלי היא החרדות והפחדים שלי מאז ועד היום. האם אוכל לעשות רק את הדברים שעושים לי טוב או שאין טעם להתחיל מאחר ואני מרגישה שיש בי מחסומים שלא אוכל לעבור

תשובה

שלום לך בת ישראל היקרה

אשרייך שזכית לשוב לבור עולם ולחזור לעצמך ולנשמתך, נשמתך שבה להרגיש טוב בזכות חזרתך בתשובה, ובכך את מרגישה יותר בריאה ויותר מאושרת, ואת זוכה לחיים טובים כבר בעולם הזה, מלבד בשכר הרב הצפון לשומרי המצות בעתיד.

אני בטוח ואין לי כל ספק שבעז"ה תזכי להתגבר על המכשול  שח שמירת שבת, ובקרוב ממש ייפסקו לך הלחצים והפחדים מהשבת, ובעבודה נכונה של המטפל שלך, יתזכו לשמור את השבת מתוך שמחה, ןתזכי לשמירת שבת מלאה.

אל לך לוותר על התועלת הגדולה של השבת, שהיא מקור הברכה ויסוד שורש השפע של היהודי, ובטוחני שהדבר יועיל לך מאוד להצלחה שלך להתעלות מעצמך, ולהגיע לפסגות גבוהות של אושר ועונג.

שבוע טוב - עלי והצליחי - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה