נשים

התנדבות עם בעיית צניעות

  • י"א כסלו התשע"ו
אא

שאלה

בס"ד שלום כבוד הרב ויישר כח גדול רציתי לשאול שאלה בנוגע להתנדבות , יש יום בשבוע בעיר בה אני גרה שאני מתנדבת באיסוף וחלוקת מזון לנזקקים אבל השאלה שלי היא האם כדאי לי להמשיך להתנדב שם מכמה סיבות למרות שאני מרגישה שם כיף וסיפוק מהמצווה אני חושבת שהמצווה גוררת לעבירות משום שבשביל לאסוף את הפירות הירקות ומוצרי המזון לנזקקים אני מסתובבת בשוק עם עוד כמה חברה ומתכופפים ואני חושבת שזה לא כל כך צנוע בנוסף קיבלתי הערה מאדם שאמר לי שזה לא צנוע שנשים מתכופפות לאסוף פירות וירקות ומבקשות מאנשים בנוסף עוד סיבה לכך שאני חושבת שזה בא לידי עבירה זה משום שההתנדבות היא מעורבת ישנם גם בים וגם בנות יחד הם אמנם דתיים אבל אני בספק אם מותר לי להמשיך להתנדב שם אשמח לעצתך ושתאמר לי האם כדאי לי להמשיך להתנדב שם תודה רבה רבה אשמח שתענו לשאלתי כי כבר כמה פעמים ששאלתי שאלה זו במדור זה ולא קיבלתי מענה תודה רבה רבה וסליחה

תשובה

שלום וברכה

אשרייך שאת מתנדבת ועושה למען העני והחלש. ההתכופפות אינה בעיה, תוכלי להתכופף בברך (להתיישב)  במקום הכפיפה הרגילה שגם מזיקה לגב וגם לא כל כך צנועה.

אולם הבעיה הקשה יותר זה התעורבת עם הבנים שמאוד צריך להיזהר בדבר וכאן הדבר תלוי עד כמה את מעורבת עם הבנים. נא לפרט יותר ונשתדל לסייע לך בעצה נכונה.

ראוי לומר שאם תפסיקי את ההתנדבות עקב בעיות הצניעות, תזכי גם לשכר הגדול השמור לגומלי חסדים אף שכרגע את אנוסה לא לעשות את החסד ושכר מיוחד על שזכית להבחין בין טוב לרע ולהימנע כעת מההתנדבות עקב הצניעות הנדרשת. כך גם להיפך אם נכריע שאין חשש של צניעות תקבלי שכר גדול על שאת שומרת על צניעותך והיית מוכנה לוותר על הכיפיות ועל ההרגשה הטובה למען האמת ולמען הליכה בדרך התורה.

בברכה,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:צניעותהתכופפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה