שאל את הרב - כללי

מה קורה לכל בני האדם לאחר גילוי המשיח

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מה קורה לכל בני האדם לאחר גילוי המשיח ,באיז רמה רוחנית הם יהיו והאם עדיין יתאפשר להם לחזור בתשובה או שזה מצב סופי? ומה יקרה לכל האנשים שהם בעלי חובות לגופים שונים לא לבני אדם אם זה משנה? בתודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

א. ומלאה הארץ דעה את ה` כמים לים מכסים, כך ניבא ישעיהו על הרמה הרוחנית אליה יגיעו לעתיד לבוא. ומבואר בספרים המשל למים המכסים על פני הים, כי אנו רואים בשטחיות הים שנראה לעינים שהכל שוה בצד העליון, אמנם כאשר נגשש במקל או בדבר אחר ימצא הבדל גדול ממקום למקום, באחד ימצאו בו מים רבים ובאחר מעט. וזה בא מצד קרקעית הים, כי במקום שהוא עמוק ושפל מאד שם ירבו המים, ובמקום שהקרקעית גבוה ועולה שם יהיו מעט מים. ואמר כי כן על האופן הזה, תמלא הארץ מדעת ה` והשפעת חכמתו, שלא יקבלו חכמה ודעת הכל בשוה, אלא יהיה כעין מה שהמים מכסים לים. וכל אחד כפי שהכין את עצמו וחפר מן החומר שלו להכין מקום לעושר הרוחני שיושפע אז על כלל האנושות.

ב. אכן, אז כולם יראו את האמת בעיניים, וישובו כולם בתשובה, ויתקבלו, אלא שאין דמיון בין זה ששב לפני כן, לבין זה ששב רק לאחר מכן. אברהם אבינו זכה לכל מעלתו רק מפני שעמד מול הפגאנים וכלל האנושות, ובזמן שהתנאים לאמונתו ומעשיו כלל לא היו נוחים. כך יהיה הבדל גדול בין אלו שהכירו את בוראם מתוך ההיסטוריה והבריאה והתורה, בטרם הוא נגלה לעיניהם לעין כל.

ג. וזה לשון הרמב"ם על העידן ההוא: "ובאותו הזמן לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה, ולא קנאה ותחרות, שהטובה תהיה מושפעת הרבה, וכל המעדנים מצויין כעפר, ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה` בלבד, ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם, שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה` כמים לים מכסים".

ונזכה ונחיה ונראה ונירש טובה וברכה לשני ימות המשיח במהרה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה