אמונה

שירות לאומי, בבית החולים בתחום הייעוץ הגנטי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אני בת 18 ולפני חודשיים וחצי התחלתי להתנדב בבית חולים במסגרת "השירות הלאומי".. עליי לציין שאני באה מבית דתי לאומי, אך מתחזקת בכיוון החרדי יותר..בתחילה התלבטתי רבות אם בכלל לעשות שירות לאומי או לא, ובסופו של דבר החלטתי שאני אעשה במקום שהוא קרוב לבית, וללא לינה (בית החולים נמצא בעירי...), ובכך בעצם גרמתי סיפוק רב למשפחתי ולסובבים אותי (רבים ממקורביי היו מתאכזבים אילמלא הייתי עושה שירות...). אני לא יודעת אם זה המקום הנכון להפנות אליו את שאלתי, אבל אני באמת לא יודעת אל מי לפנות.. במסגרת השירות לאומי הוצבתי ב"מכון הגנטי" בבית החולים, וידעתי שזה יהיה ניסיון גדול מבחינה רוחנית דתית, כי, לצערי, זהו מוסד שכמעט ולא רואים בו זיקה לאמונה הדתית. תפקידי במכון הוא בעצם להיות עזר למזכירה האחראית על תחום הייעוץ הגנטי, ופעמים רבות אני נתקלת במקרים בהם נשים מבצעות הפסקת הריון (לא עלינו ולא על בנינו..), וזה אפילו אם לא מוכח לחלוטין שהעובר אכן לא מתפקד/ייתפקד כראוי..והאמונה שלי, שלנו, היא שמה שהקב"ה נתן, יש לקבל בברכה ושמחה! ואני יודעת על מקרים לא מעטים שבהם היה איזשהו חשד שלעובר יש מום כלשהו, אך נולד תינוק בריא לחלוטין!! לא קל לי עם המקרים האלו, ועוד להיות בחברת אנשים, שאורח חייהם כ"כ שונה משלי..ואיני מרגישה בנוח לקיים את המנהגים והמצוות כראוי בנוכחותם.. הבעיה היא שהצוות שעימם אני עובדת מאוד מחבב אותי, וסומך עליי, וקשה יהיה לי לעזוב אותם כשהם כ"כ סומכים עליי, ובוטחים בי...בנוסף יש את המשפחה והקרובים אליי, שמרוצים מתפקידי במכון, ואני יודעת שרבים יתאכזבו מהתנהגותי, אם אחליט לעזוב, ולפנות בדרכי שלי.. אני לא יודעת מה לעשות..כי אמנם לא רע לי כרגע, אך גם לא לחלוטין טוב לי..הייתי רוצה להיות שלמה עם מה שאני עושה, ואני לא שלמה..ואני עדיין מחפשת מסגרת חילופית (מדרשה, לימודים..) אך לא מוצאת משהו שמתאים לי... אני יודעת שהרבנים לא מעודדים את המסגרת בה אני נמצאת, אך זהו מצבי כרגע.. סליחה על חוסר הסדר והבילבול..אודה לכם מאוד אם תוכלו לתת לי עצה ולו הקטנה ביותר שתגרום לי תחושת רווחה.. תודה מקרב לב, ושהקב"ה יכוון דרכינו תמיד! שושנה.

תשובה

שלום וברכה

אם הדבר אכן גורם לך לקושי רוחני אפילו הקל שבקלים, הרי עלייך לצאת מהשירות הלאומי, ולא להמשיך להיות שם. אין לך להתחשב בסובבים אותך, וחייך קודמים לכל דבר אחר.

אין לך חלילה להתבייש בתורה ובמצוות, וגם אם הם אינם מבינים את הדברים הרי ככל שעשי את הדברים בגלוי, כך תזכי לקדש שם שמים ברבים, ותביאי את דבר ה`, גם למי שאינו יודע. אם את רוצה עזרה בהכוונה למדרשה, או להתיעץ עוד בהמשך העבודה, שלחי לי מספר טלפון ואחת ממדריכותינו תחוזר אילייך.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה