חלום על יום כיפור

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלופ ליפני שבועיים בערך חלמתי חלום על יום כיפור.. בחלום היה כאילו אמצע הלילה ואני הכנתי לי פיצה ואכלתי ואחרי שאכלתי אותה נזכרתי שיום כיפור ואני בצום והרגשתי באסה שכאילו אכלתי כי שכחתי בחלום כאילו התעוררתי ואכלתי והיה כיפור ואחרי שאכלתי נזכרתי אז אחרי שאני אכלתי ראיתי את אח שלי הקטן יושב ובדיוק בא להכניס לפה אוכל אז ישר צעקתי לו אל תאכל אסור יום כיפור כאילו בחלום הוא גם שכח ואני הזכרתי לו ועצרתי אותו והוא לא אכל וליפני יומים חלמתי שוב שיום כיפור ובחלום כאילו גם שכחתי שיום כיפור והכנסתי לפה ביסלי חומוס כזה.. ואיך שהכנסתי את זה לפה כבר נזכרתי שכיפור וישר ירקתי הכל וממש המשכתי לירוק ולהוציא הכל כדיי שלא יהיה לי אפילו טעם בפה של האוכל..ולא בלעתי כלום כי איך שזה נכנס לפה נזכרתי וירקתי הכל לגמרי וזכור לי שבשתיי החלומות הרגשתי תחושה של באסה שכאילו איך שכחתי שכאילו הרסתי את הצום שלי למרות שבחלום השני לא הכלתי כלום בסוף וירקתי הכל עדיין הייתה לי באסה שכאילו למה בכלל זה היה בפה שלי איך שכחתי שכאליו זה כבר לא צום כמו שצרייך לפי הלכה ... כי אני בחייים האמיתיים מאוד קפדנית על מצוות אני לא חרדית אבל כשאני עושה משהו אני מאוד פדנטית ומקפידה אשמח לקבל תשובה לחלום... אני מודה לכם על כל התמיכה הרוחנית והערוץ הנפלא שלכם !!! בברכה נטלי

תשובה

שלום וברכה

עצם החלום על יום כיפור, לפי כמה מקורות יש בזה הוראה על קירבה לבורא, אם כי לפי השולחן ערוך כדאי מאוד לעשות הטבת חלום על מציאות של כיפור בחלום, ואפשר לעשות את ההטבה על ידי אמירת התפילה המיוחדת להפיכת חלומות מטוב לרע בשעת ברכת כהנים בבית הכנסת. החלק בחלום שנכשלת באכילה, נובעת אכן מהרצון שלך לעשות הכל כמו שצריך, ויש פחד נסתר בעומק הנפש לא להיכשל, ועצם פחד נסתר זה יכול להביא לחלום כזה.

אין לחלק זה משמעות בחלום. הגדרת כלא חרדית, איננה במקומה, כי כל המקיים מצוות התורה וחרד לקיים אותם כמו שצריך זהו חרדי לדבר ה` למהדרין, ולא הלבוש החיצוני וההזדהות המפלגתית קובעת את מידת החרדיות.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה