חברה והשקפה

תפקידי בעולם

  • כ"ט חשון התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני בחורה דתיה ממוצעת, תמיד היה לי חיבור לרוחניות אך גם הצד החומרי דומיננטי אצלי. לפעמים אני מרגישה שאני שקועה רק בהנאות החומריות, ולא אשקר שאני אוהבת את מנעמי החיים שב"ה קיבלתי. אני לא בן אדם שטחי אבל מפריע לי שאני לא מצליחה תמיד להגיע מעבר לזה. בשנה האחרונה עברתי תהליך של התחזקות פנימית ועבודה על המידות. אני מבינה שתכלית האדם היא להתקרב לקב"ה ושלכל אחד יש את הייעוד שלו אבל אני לא מצליחה להבין את הייעוד שלי. כשלמדתי באולפנה אחד הרבנים אמר לנו שכל אחד יכול למצוא את תפקידו לפי התחום שהוא חזק בו. יש לי חברות שמאד בולט אצלן כשרון מסוים, ובלי לזלזל בעצמי אני לא אחת כזאת. אני בחורה די רגילה ואין לי תחום שאני ממש טובה בו. אני רוצה למצוא לעשות עם עצמי משהו, למצוא את התכלית שלי בעולם.איך אוכל לדעת מה הכיוון שאני צריכה ללכת בו בעולם?

תשובה

שלום וברכה

התכלית של כל אדם ואישה היא לעשות את רצון ה' ולהשלים את נפשו ברוחניות, על כן אין חשיבות לכשרונות שבך. הדרך הנכונה לתיקון הנפש כראוי היא הקפדה על כל המצוות וזהירות יתירה להיכשל בחטא. ועיקר העיקרים הוא להידבק בבורא עולם על ידי לימוד ספרי מוסר חסידות וכדו' שמרבים את אהבת ה' ויראתו בלב האדם.

אין כל משמעות לכשרונות שיש לך או שאין לך וכל אשה רגילה המקבלת עליה עול מלכות שמיים ושומרת על עצמה בצניעות ובשמירת שבת ומתפללת לבורא עולם ואומרת ברכות בכוונה כראוי היא יהודייה נפלאה צדיקה טהורה.

יש אכן לפעמים לאדם תפקיד מיוחד כפי שתראי בהרחבה שם http://www.hidabroot.org/he/question/28523

אשמח לסייע לך עוד ככל הצורך.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה