שאל את הרב - כללי

אדם וחווה___

  • כ"ח חשון התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, מסקרן אותי לדעת האם אנחנו לא חיים כביכול במשחק מכור?! הרי הקב"ה ציווה את אדם וחווה לא לאכול מעץ הדעת עד ליום השבת, לבסוף הם אכלו בעקבות ערמומיות הנחש, ואז הסיפור ידוע שקוללנו ב39 קללות, אם לא חטאם של אדם וחווה לפי דרגתם, היינו חיים בעולם שכולו טוב למה הקב"ה לא מנע מהם זאת? למה אנחנו צריכים לחיות בעולם כזה רקוב עם צער סבל ייסורים עוני שפיכות דמים שנאה קנאה וחוסר הגיון? אנחנו זקוקים למשיח שאבא יעזור לנו

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
נבראנו כדי לעמוד בנסיון, ולקיים על המצוות של הקב"ה, בזכותם נקבל את חלקנו לעולם הבא בזכות ולא בחסד. המטרה היא לעמוד בנסיון. ולשם כך נברא העולם הזה.
האדם הראשון הצטווה בנסיון עץ הדעת, כדי לנסותו. אם אדם וחווה לא היו חוטאים, עדיין היינו נולדים וחיים בעולם, ואז התורה והמצוות היו ניתנות לנו בדרגה גבוהה יותר. אך עדיין היינו צריכים לעמוד בנסיונות, ולקיים את המצוות, כדי לזכות בעולם הנצח האמיתי. כי העולם הזה מטרתו להיות עולם נסיון.
 
בעקבות חטא האדם הראשון, ירד העולם מדרגתו הרוחנית, ויש בו יותר הסתר פנים ויצר רע, אולם המטרה של העולם לא השתנתה. ולכן אנו עדיין מחכים לגאולה השלמה.
נא לראות בהרחבה:
 
הייסורים נועדו בסופו של דבר לטובתנו, בדרך זה כל הנשמות זוכות לתיקונן, ועם בוא הגאולה נהיה שלמים ומתוקנים, ונזכה לשפע האלוקי שלמענו נבראנו.
 
נ.ב.
נא לחפש בבקשה בגוגל את המילים "שיחה גורלית". חשוב מאוד לקרוא חוברת קצרה זו.
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה