תפילה וברכות

רק שקורה לי משהו או שאני מוטרדת יש לי רצון חזק להתפלל ואני מתפללת בכוונה שלמה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד כבוד הרב, כרגע אני שנה אחרי התיכון וכשלמדתי אז כול בוקר התפללתי תפילת שחרית בבית ספר,כרגע ברצוני נורא נורא להתפלל בחזרה אפילו תפילה אחת ביום אבל כול פעם שאני באה להתפלל משהו צץ ופתאום אני לא רוצה, ורק שקורה לי משהו או שאני מוטרדת יש לי רצון חזק להתפלל ואני מתפללת בכוונה שלמה ולאחר מכן יש לי תחושה מעולה, ותמיד אני אומרת גם מחר אני אתפלל ככה, ולא יוצא לי אני פתאום כ"כ לא רוצה להתפלל, אני לא יודעת מה לעשות אני לא רוצה להתפלל לקב"ה רק בשעת צרה או חוסר רוגע איך אני יכולה כבוד הרב להתעלות על עצמי וכן להתפלל יום יום בלי להחסיר יום אחד בלבד,אני אשמח אם תענה לי!

תשובה

שלום וברכה

אמרו חכמים על התפילה במסכת ברכות

אָמְרוּ לֵיהּ [ההוא מ]רַבָּנָן לְרַב בֵּיבָי [בַּר אַבַּיֵי], וְאַמְרֵי לָהּ רַב בֵּיבָי לְרַב נַחְמָן [בַּר יִצְחָק], מַאי "כְּרֻם זֻלֻּת לִבְנֵי אָדָם"? אָמַר לֵיהּ, אֵלּוּ דְּבָרִים הָעוֹמְדִים בְּרוּמוֹ שֶׁל עוֹלָם, וּבְנֵי אָדָם מְזַלְּזְלִים בָּהֶם.

התפילה עומדת ברומו של עולם, עד שאמרו חכמים שהעומד בתפילה עומד לפני השכינה וה` עומד מולינו מקשיב לכל דברינו, ואין לנו זכות גדולה יותר מלעמוד לפני מלך מלכי המלכים הקב,ה לבקש ממנו את משאלותינו פשוטים ומורכבים, כשוחח איש אל הוריו, וה` עומד מולינו ומאזין לכל היוצא מפינו.

התפילה אינה רק אמצעי לבקשת בקשות אלא בעיקר כחיבור לבורא יתברך שמו בשעת התפילה אנו מתחברים אל הבורא ומתדבקים איליו, ובכוח התפילה אנו יכולים לעמוד בשגיונות היצר העומד להסיתנו לחטאים ולהסתלק מדרך ה`.

עקב גודל מעלת התפילה, היצר עושה הכול להפסיד אותנו ממעלה גדולה זו, וכאשר האדם יידע שכל הקושי להתפלל בא רק מגודל חשיבות התפילה בוודאי יתגבר על יצרו ויעשה את הטוב לו.

ככלשהדבר חשוב יותר כך היצר מתגבר יותר, ולראיה את התשובה הזו אני כבר כותב בפעם השניה, מאחר וכאשר סיימתי לכתוב את התשובה, נמחקה התשובה בשגגה, והדבר בור שרק עקב גודל מעלת התפילה היצר נלחם בכל כוחו למנוע אותך מהתפילה, התפילה מקשה על היצר לנסות לתהגבר עלייך בכל שאר הניסיונות במשך היום.

עיקר חובה האשה להתפלל היא תפילת שמונה עשרה, ועל כן עלייך לאזור כגבור חלצייך, ולהחליט שלא תעלי על יצועך ללא תפילת שמונה עשרה, ובקשי מאחותך היקרה שתעזור לך ותזכיר לך את החלטתך וכך תצליחי להתגבר על היצר.

גם כאשר הלב אינו מרגיש רצון להתפלל אין לך לוותר על התפילה וחובה עלייך להתפלל גם ללא לה פתוח, ואמרי בפיך ""ה` אלוקי על אף שאין לי כוח להתרכז ולהתפלל אני מתפללת לפניך וקבל נא את תפילתי כתפילת שאר הצדיקים"".


היי חזקה ואל תוותרי על תפילה בשום אופן.

>בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה