אמונה

חזרה בתשובה יותר ממה שאני היום

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. אני התחלתי להתעניין בדת בערך מכיתה ו` מאז אני שומרת שבת והתחלתי ללכת בצניעות עד היום (אני בת 21) ובדרך היו לי הרבה מאוד ממש הרבה נפילות כי רק אני הייתי שומרת שבת לבד מכל המשפחה שלי ואפילו מחם ופליטה אמא שלי (יותר נכון דודה שלי סיפור בפנני עצמו) לא שמה. היא שמה כשממש ממש בהתחלה התחלתי לחזור בתשובה ואחר כך עם הזמן משום מה היא הפסיקה לשים וגם ממש כל המשפחה שלי מדליקים אש בשבת והכל עד היום ואני ידעתי שאסור להשמש בגז בשבת וכל זה ופשוט לא היה לי את האומץ לדבר ולעשות משהו וזה עד היום מציק וכואב לי. אני ב"ה התחתנתי ויש לי את בית היהודי וכו` .. אבל דבר אחד אני מרגישה כבר הרבה זמן והוא שכל מה ששמרתי עד היום אם זה הלכתי בצניעות ואם זהה שמרתי שבת הכל הכל כל החזרה שלי לא שווה כיוון שגם חטאתי הרבה והשאלה שלי היא כזו האם יש דרך לחזור בתשובה יותר ממה שאני כעת? אשמח לתשובה ואפילו מחכה בקוצר רוח.

תשובה

שלום וברכה

חלילה מלחשוב שעבירה מכבה מצווה, כל מה שעשית יקר מאוד בעיני ה` גם אם לפעמים חוטאי הרי על כך יש לנו את דרך התשובה כי ידע ה` יצרינו ונתן לנו דרך פשוטה לתקן משגים ע"י החרטה והוידוי

בפרט אם במשך התהליך שלך היו לך ירידות ונפילות, הרי זה חלק מהבנין הרוחני שלך, וכל ירידה מביאה התחזקות והתעלות, ואשרייך שכעת זכית לבנות בית נאמן בישראל המקפיד בוד\אי על קלה כבחמורה, והינך בוודאי שומרת על הכול כדת וכדין, וכל מה שעשית - גם הירידות שלך, הם חלק בלתי נפרד מהתעלותך הנפלאה.

כמובן שאין לך כל אשם מחטאי המשפחה, ואם את עשית משהו שלא כראוי כאשר ידעת שהדבר אסור הרי החרטה האמיתית וההתנהגות העכשווית שלך ביראת שמים מכפרת על הכול.

אין לך לדאוג, והינך יכולה לקיים את מצוות ושמחת בחגך והיית אך שמח, והסירי כל דאגה מליבך.

חג שמח - בנימין שמואלי

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה