חברה והשקפה

תיקון הברית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, בזמן האחרון אני היתחזקתי הרבה בדת,אני מצליח לעשות המון המון דברים שפעם לא הייתי עושה...כמו 3 תפילות ביום במניין,ברכה לפני ואחרי כל מאכל,קריאת שמע שעל המיטה,תיקון הכללי ועוד... אבל יש דבר אחד שהוא גרוע ביותר ואני לא מצליח להיפטר מימנו והוא נקרא הוצאת זרע לבטלה...אני לא יודע מה לעשות כדי להיגמל מהדבר החמור והגועל נפש הזה... אני מרגיש כל כך רע ומגעיל לאחר מיכן ואז אני נורא מיצטער על זה... ולמחרת אני קורא תיקון הכללי, אבל אני מרגיש כאילו שאני עושה צחוק מהדת אני קורא תיקון הכללי ואז אחרי כמה ימים אני חוזר שוב על החטא ואז עוד פעם תיקון הכללי...אין לזה סוף...אני מיצטער על היום הזה שניכנסתי לדבר הזה... אין לי מושג למה זה היה אמור ליקרות..אני בחיים שלי לא היתעסקתי בחומרה כזו.. בקושי הייתי יודע מזה...ופיתאום עכשיו זה בה במין בום כזה... ויצר הרע בא אליי ומנצח אותי כל פעם מחדש... אני יודע שמגיע לי כרת, כי זה באמת גרוע אבל מה אני באמת צריך לעשות כדי לצאת מיזה? תודה!

תשובה

שלום וברכה

המנסה להתנתק מהחטא ונכשל לפעמים, חשוב מאוד בעיני ה`, ואין הכשלונות מבטלים את מעלת הההצלחות.

עצם החרטה על החטא והניסיון להתגבר עליו ימכפרת עוון, ובעז´ה המנסה להינצל מהחטא הכשלונות יורדים בתדירותם ובעז´ה תיגמל לגמרי מהחטא.

אין לך עצה טובה יותר לניקוי הנפש וטהרתה, כמו שמירת העיניים ולימוד התורה, וכאשר האדם מתמיד בשני אלו, יוכל להתגבר על היצר הנורא הזה בעז´ה.

בכל פעם כאשר הינך עדיין נכשל בחטא, לך לטבול במקווה טהרה, והדבר מועיל מאוד.

בהצלחה - חזק ואמץ - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תיקון הבריתשמירת הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה