הלכות ומנהגים

מתחזקת ורוצה להתחתן איך אני מסבירה את זה לחבר שלי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שמי ש. ואני כבערך שנתיים מתחזקת, ובזמן האחרון עוד יותר. הייתי בסמינר ערכים (שהיה אגב מדהים ומומלץ) ולקחתי על עצמי שבת וצניעות, וזכיתי לחזק את עצמי בחודש אלול - הבנתי שיש לכך משמעות עצומה!. השבת ברוך ה` הולכת לי מצויין. עם הצניעות יש לי בעיה חמורה מכיוון ואני ´מכורה´ לבגדים, וקשה לי להפרד מהעבר שלי עם מכנסיים. הייתי שבועיים עם חצאיות וחולצות ארוכות והיה לי מאוד קשה לכן התחלתי לשים חצאיות כשאני בשיעורי תורה, בימי שבת ולפעמים גם ביום יום, אבל כעת אני הולכת גם עם מכנסיים ארוכים ומשתדלת בכל זאת להיות צנועה (עם החולצות). מכיוון שכביכול ´לקחתי על עצמי´ את הצניעות ולא שמרתי על מילתי ושמתי בשנית מכנסיים אני מפחדת שעשיתי נזק יותר גרוע לדין שלי. רציתי לדעת האם זה בסדר שאחרי שלקחתי על עצמי צניעות המשכתי לשים מכנסיים? בנוסף, אני רוצה להתחזק ולאט לאט לקחת על עצמי עוד ועוד דברים אבל אני יודעת שאין לי זמן להתחזק ´לאט לאט´. בקרוב תבוא הגאולה והדין לכולנו ואני מפחדת שכמו שאמרתי, לא יהיה לי זמן ולא אספיק למלא את הוראות היצרן, בורא עולם. שאלה אחרונה. יש לי חבר כבערך 3 וחצי שנים והוא רוצה לחכות עוד כמה שנים עד לחתונה כדי לחסוך כסף לעתיד כביכול. בד בבד אני מאוד רוצה להתחתן ולחיות עם בן אדם אחד כל חיי בין אם זה בעושר ובין אם זה בעוני, ולהביא משפחה בעזרת ה`. מה עליי לעשות או להגיד לו כדי שיבין את מבוקשי? (ברצוני לציין שגם הוא מתחיל להתחזק עכשיו יחד איתי ולמרות שהוא מבין שצריך להתחתן הוא עדיין נשאר בדעתו). אשמח אם תענה לשאלותיי, תודה רבה כבוד הרב. ממני, ש.

תשובה

שלום וברכה

ברוך ה` שזכית להתקרב אל ה` ולהתחזק כל כך ולשמור את השבת והצניעות כראוי, אם כי עדיין קשה לך להתמיד בלבישת חצאיות, הרי בעזרת ה` תצילחי גם בכך, וכאשר תרגישי שוב מוכנה לכך נסי שוב ללכת עם חצאיות בלבד, ובעז´ה תצליחי בכך, ואפשר קודם להתחיל ללבוש חצאית מעל המכנס, וכן בבית את יכולה ללבוש מכנס, ובכך את כבר צנועה הרבה יותר, ובעזרת ה` תזכי ללכת בדרכי ה` לגמרי.

היי מאושרת במה שזכית והשתדלי להתקדם עוד עוד.

ברור שכדאי שתדרבני את עצמך להתחזק יות רויותר, ולא להשתההו יתר על המידה, אבל דברים שאת חוששת שאם תקבלי על עצמך כעת יפעלו כבומברנג נגדך, אל תעשי כן וה` יודע שכוונתך בהליכתך הזהירה לבל להיכשל, אסור לרוץ מהר כי אפשר ליפול יש לקחת דברים בעקביות ובאיטיות ולהצליח.

אם משחיח יבוא באמצע דרכך הרי הדבר ייחשב כאילו השלמת את תשובתך, מאחר וזה היה רצונך ורק לא יכולת לעשות הכול בבת אחת.

כל ילד פטור ממצות עד גיל 13 מאחר ועליו להתרגל למצות, ומבוגר שנודע לו האמת גם כן צריך את הזמן להתרגל להילחם עם יצרו, ואי אפשר לדרוש שינוי של 360 מעלות ברגע אחד, אין הבורא בא בטרוניא עם בריותיו, והעיקר להתקדם כל הזמן עד שזוכים לכבוש את היצר לגמרי, ולקבוע יעדים להשגה ולא להסתפק בכך שזכית להתקרב חלקית, אף שעדיין אינך שומרת על הכוללללללל כראוי, אבל המטרה חייב להיות להגיע לשמירה מלאה.

בעניין החבר

אני בטוח שכאשר החבר יתחזק יותר הוא בוודאי יחליט גם כן שעליכם להינשא ולא ימתין כל כך הרבה זמן, נסי לשכנעו ללכת לסמינר יהדות ובעז´ה תזכו להקים בקרוב בית נאמן בישראל.

עלי והצליחי - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה