אמונה

עברות של עריות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב!! כמו שהנך רואה, בשל עברותיי הנני מתביישת-בושה ונכלמת ואיני יודעת איך הגעתי למצב הזה, ואפילו את שמי האמיתי איני מציגה. ברצוני לשאול שאלה שדי קשה לי לשאול. הנני גרושה מזה 11 חודשים. הגרוש שלי הינו זמר ידוע. התגרשנו מאחר ולא פירנס ועסק במוסיקה במקום זאת. מעולם לא שילם לי מזונות,למעט פעם אחת, ואף השאיר אותי בחוב של 60000 ש´ח לבנק. ו-10000 ש´ח למשפחה. במשך נישואיי שמרתי אמונים וטהרת המשפחה. (את בתי בת השלוש וחצי הבאתי בטהרה!) אולם... 5 חודשים לפני גירושיי (לפני הגירושים היינו פרודים שנה ) היה לי מגע עם גבר נשוי! (לא מיצינו את המגע) הפסקתי זאת באמצע ופניתי לרב שייעץ לי מה לעשות. הרב אמר לי לעשות ויידוי וחרטה ולקבל על עצמי שמירת נגיעה מכל הגברים. עמדתי בזאת בדיוק עד למתן הגט. מאז.... ירדתי בשפלות הרוח והגוף. קיימתי יחסים עם 5 גברים שנים מהם אב ובנו כאשר האב נשוי (פרוד). שאלתי: ביום הכיפורים התעניתי בנוסף לצום גם בתענית דיבור. בכיתי וביקשתי סליחה מבורא עולם על כי טימאתי גופי ונפשי!! איני יודעת מה נכנס בי! אני, שעברתי התחזקות כה רבה עד לפני שנתיים והגעתי לדרגות רוחניות גבוהות מאוד!! האם, ייתכן שהקב´ה מחל לי על התנהגותי הבזויה ופתח לי דף חדש?? אני, מצידי פותחת דף חדש ומבטיחה להתחזק עד כמה שניתן לי במצבי (אני עוסקת בתחום הבמה, מה שלא מותיר לי התחזקות של ממש מבחינה חיצונית, אלא אם כן גף דתי ´יאמצני וייתן לי להופיע בפני נשים בלבד. אולם הם, מצידם-הגופים הדתיים-דוחים אותי בשל היותי גרושה). אבקש התייחסותך, ואם אפשר... במטוטא- בהרחבה. הייה בריא. חיזקו ואמצו על אתר נשגב זה. אני, הנכלמת ומרכינה ראשי מבושה.

תשובה

שלום וברכה

ברור כשמשמ שהבורא מוחל וסולח וכדברי הצל´ח - דרוש ד` לשבת תשובה
ה) ואל יאמר האומר דברי עונות גברי מני ובידי פשעים עצומים ויתיאש מן התשובה, חלילה לומר כן, כי אין לך שום דבר העומד בפני התשובה, ואפילו הרבה לפשוע במרד ובמעל. הרי אפילו אלישע אחר אם הרבה בתשובה היו מקבלין אותו:
ובפרט שזכית לתשובה שלימה בימים הקדושים שעברו עלינו הרי זכית בוודאי לכפרה,

ואף שחטאת באיסור כרת מאחר והיית נידה ולא טבלת לטהרתך הרי עבר על כריתות תשובה ויום הכיפורים תולה ויסורים ממרקים, ובוודאי ייסורי הנפש שלך מכפרים על כל החטאים ומנקים אותך לגמרי.

וז´ל הרמב´ם בהל` תשובה (פ´א הלכה ג`) בזמן הזה שאין בית המקדש קיים ואין לנו מזבח כפרה אין לנו אלא תשובה שהתשובה מכפרת על כל העבירות, אפילו רשע כל ימיו ועשה תשובה באחרונה אין מזכירין לו שום דבר מרשעו שנאמר רשעת הרשע לא יכשל בה ביום שובו מרשעו, ועצמו של יוה´כ מכפר לשבים, שנאמר כי ביום הזה יכפר עליכם,

ועיקר התשובה היא עזיה\בת החטא לגמרי, ושמירת מלאה שלא תגיעי לחטא יותר.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה