זוגיות

כשנולדת בת - כתוב שכולם עצובים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום הרב אני בחורה דתית ומתכוננת לנישואין , אני יודעת את חשיבות האימהות אבל עדין יש כמה דברים שאינם מובנים לי ועלולים לגרום לי חולשת דעת בכל הקשור להורות. כשנולדת בת - כתוב שכולם עצובים , אני יודעת שלידת בת לא ´משתלמת´ היא עוזבת את המשפחה ולידיה שיכים למשפחה אחרת, אבל עדין למה להצטער( וכשנולדה חברתי - באו כל השכנים לנחם אותם..) והבן איש חי מוחה על התופעה שכשאשה יולדת בת -היא כמנודה ובזויה- נכון שזה לא דרך אבל יש לזה בסיס ויהודים חרדים (?) מתנהגים כך. איך אפשר שלא לראות בכך פגיעה אישית-אני יודעת שהורים לא מקנאים בילדיהם, אבל בכל זאת אך אפשר לראות את השמחה והחגיגות בהולדת הבן ולדעת שבבת זה לא כך - שקט עד תנחומים, בשביל האם אחרי כל הלידה -זה פגיעה אישית. ועוד שכתוב שהחלב של האם מזיק ללמוד תורה- מצד אחד האם כל כך שמחה לטפל ולהניק את התינוק ומצד שני היא שומעת - שאין דברי התורה יכנסו בו עד שיקיא כל חלב שינק מאמו, היא רוצה לעזור ובעצם מזיקה וכמו כופרים בטובה. זה ממש עלול להוציא את החשק לטפל בו (למרות שברור כמה חשוב הבסיס שאדם מקבל מאמו - הן מבחנת היחס- האהבה אלין והן בריאותית) אשמח אם תישב לי נקודות אלה, ואוכל להקים בעזרת ה` את ביתי בשמחה שלמה בלי שמץ של הרגשת מיותרות ונחיתות. תזכה למצוות.

תשובה

שלום וברכה

ההלך רוח אצל חלק מהאוכלסיה שמצטערים על הולדת בת אין לו כל מקום בתורה, ואין לכך כל קשר ליהדות גם אם ישנם שומרי מצוות, שמתנהגים כך, אין בכך שום קשר לתורה ויהדות.

הבת לא עוזבת את המשפחה, והיא נשארת חלק ממנה, גם אם אין בניה מתייחסים אחר שבט האם, אין זה אומר כלום כלפי הקשר המשפחתי והרגשי של הסב לנכדים, וק´ו שההורים שמחים מאוד בהולדת בת במשפחה.


אקווה שתדעי להתנהג כראוי לאחר הולדת הבת, ולהיות שמחה בגורלך.

חלב האם מועיל מאוד ללימוד התורה ולזה אחד מהטעמים ששדי האם הם במקום הלב, ולא כשאר בעלי חים שהשדיים הפם בבטן, מפני ששם מקום הלב - מקום הבינה, ונהגו להתחיל להניק מצד שמאל מיד לאחר הלידה, שהיא נגד הלב.

מה שאמרו שיש להקיא את חלב האם, אין הכונה בדווקא לחלב האם, אלא על דרך משל נאמרו הדברים, שיש למסור את הנפש ללימוד התורה עד שאפילו הכוחות שקיבל האדם מחלב אימו יוציא לעמל התורה, אבל אין כל מקום לחשוב שחלב אם מזיק לתינוק ומפריעו ללימוד התורה.

שנה טובה ובהצלחה בבניית ביתך בישראל כראוי - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה