שאל את הרב - כללי

לא יכולה לסלוח

  • ח' חשון התשע"ו 
אא

שאלה

בס"ד לרב שלום, יש אדם שפגע בי מאוד (בכל אופן אני נפגעתי ממנו מאוד). ביקשתי ממנו שיבקש סליחה והוא "עשה לי טובה" וביקש מהשפה אל החוץ. אחרי יום כיפור שראיתי שלא הצלחתי לסלוח לו בקשתי ממנו שוב שיבקש סליחה, אבל הוא לא הסכים. התפטרתי מהעבודה כדי למנוע אינטראקציה איתו, אבל עדיין אני לא יכולה לסלוח לו. האם מותר להתפלל שהוא יכיר בכך שפגע בי ובחומרת מעשיו לטוב או למוטב? קרה שמתוך כעס קיללתי אותו בלב ומיד ביטלתי זאת. האם אני עשוייה להיענש על כך? קיבלתי על עצמי לא לעשות זאת שוב. אני לא יכולה להתפלל עליו שיחזור בתשובה כי מהכעס אני לא רוצה שיהיו לו זכויות. גם קשה לי להתפלל על עם ישראל בגללו כי אני לא רוצה שהוא יהיה חלק מאיתנו ויזכה לשכר של עם ישראל. האם מותר להקפיד עליו בלב (לא בשפתיים) היות ולא ביקש סליחה? בכל אופן אני לא יכולה אחרת. עשיתי מה שיכולתי מבחינה טכנית כדי להימנע ממנו, מה אפשר לעשות עם מחשבה? ביקשתי מהשם שיכחה אך טרם נענתי.

תשובה

שלום וברכה

מה הוא עשה לך? מותר לך לדעת?


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים