זוגיות

מה נכון עלי לעשות

  • ה' חשון התשע"ו
אא

שאלה

היה לי חבר לפני 3 שנים ובערך יצאתי איתו 3 שנים כביכול הוא היה אהבה הראשונה שלי . עד עכשיו אני לא מצליחה לשכוח אותו , למרות שכרגע אני נשואה+1 אבל תמיד הוא בראש שלי אין לי מושג מה לעשות ובשבועים האחרונים אני ממש חולמת עליו שאנחנו נפגשים ולשתינו יש כמו פרפרים בבטן כזה והמון רבנים אמרו לנו שאנחנו צריכים להיות ביחד . לפני יומים חלמתי שהמשיח בא ובעזרת ה שכל המלחמה נגמרת והכל מסתדר הוא מזווג לכולם תזיוג שלו ושם אותי ביחד איתו . חשוב לי לציין שבעלי כרגע הוא גבר מאוד אוהב ותומך ואין דברים כמוהו אני ממש אוהבת אותו אבל זה מבלבל אותי לא לשכוח תעבר שלי ואני כבר לא יודעת מה לעשות איך יכול להיות 6-7 שנים אני לא מסוגלת להפסיק לאהוב אותו ולשכוח אותו לא משנה מה אני יעשה, לכן רציתי להתייעץ בשאלת רב שזה ניראלי הכי נכון

תשובה

לאשה הנבוכה

אינני 'פותר חלומות' אבל כפי הנראה, 'חלומותיך' (תרתי משמע) נובעים ממחשבותיך. לדעתי חשוב שתפנימי שאין דבר יותר פוגע בבעלך (וגם בך) ובזוגיות שלכם כמו המחשבות על גבר אחר. הפגיעה היא לא רק כאשר המחשבות מובילים למעשים ח"ו. הפגיעה הינה ברמת הרגש ('הוא היה אהבה הראשונה שלי', 'המון רבנים אמרו... שאנחנו צריכים להיות ביחד' 'משיח בא... ושם אותי ביחד איתו')גם ועל אף שהוא אינו יודע מזה כלל, וכ"ש אם הוא כן מודע לכך (אם הוא אמנם שמע ממך על 'חלומותיך' הרי הוא באמת צדיק גדול!).

זוגיות בריאה, כזאת שאת מאחלת לעצמך, מקוננת בעיקר בלב ומתעצמת ע"י רגשות חיוביים שיש לכל אחד מבני הזוג כלפי בן/בת זוגו. תפקידך לעת כזאת הוא, להחליט בהחלטה גמורה שאין עליה עוררין, שאת רוצה את הזוגיות הזו שהנך נמצאת בה, ושאת רוצה לטפחה ולהעצימה. ולכן כל מחשבה על אהבה עם מישהו אחר (זר – שאינו בעלך, עתה) הרי היא פסולה כבגידה ופוגעת בזוגיות הבריאה.

ואם וכאשר מחשבה כזאת דופקת על פתחי ליבך, אל תכניסי אותה אפילו לא לרגע, גרשי אותה משם בתעצומה ואל תתני לה אפילו דריסת רגל בליבך, כי  אין במחשבה זו שום דבר חיובי, טוב או מועיל (גם אם פעם היה לכם קשר טוב ואפילו אהבה). הרי לא יעלה על הדעת שכשמחבל חמוש דופק על דלת בית יכניסו אותו פנימה מפני הנימוס... או מפני שכשהיינו ילדים שיחקנו יחד בחצר...

יתרה מכך כיון שמחשבות כאלו כבר קנו שביתה בליבך נראה שאת צריכה לעשות פעולות של דחייה והוקעה מביתך (לבבך) וזאת ע"י מחשבות חיוביות ואולי גם מעשים חיוביים כלפי בעלך (בפרט אם יודע מכך) וגם (אל תיבהלי) מחשבות שליליות על מושא מחשבותיך, ללא קשר למה שהוא היה לפני זמן או למה שהרגשת כלפיו פעם, עכשיו הוא לא בעלי היקר!!! וזהו.

אם במקרה בעלך מודע לחלומותיך/מחשבותיך אולי הוא יכול לעזור לך ע"י שביחד תחוו את הדברים החיוביים ותדברו עליהם ובכך גם תעצימו את הקשר הרגשי שביניכם.

ובכך תפתרי בעזרת ה' מכל המפגעים המאיימים על חיי הזוגיות הבריאה שלכם.

בברכת הצלחה,

צבי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:זוגיותהתאמהרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה