שבת

רוצה להתחזק בשמירת שבת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! אני מנסה להתחזק כמה שיותר ועכשיו אני מנסה לשמור שבת אבל אני לא מצליח אני חייב לראות טלויזיה אם אפשר עצות שיעזרו לי לשמור ולא להדליק חשמל תודה

תשובה

שלום וברכה

השבת חמדת הימים, ניתנה מתנה לעם ישראל כיום מנוחה לגוף, אך לא פחות מכך הוא יום מנוחה לנפש, יציאה מהשעבוד והעבדות הרודפת וטורדת את הגוף ואת הנפש כל ימי השבוע.

ובכן, אף שהטלויזיה הוא כלי להעביר בו את הזמן, אך ברור מעל כל ספק כי הוא מחזיק בשיא עולמי בין טרדני מנוחת הנפש, שהרי עצם העובדה שההתרגלות לצפיה בטלויזיה גורמת להתמכרות קשה, די בכך לקבוע שהוא טורד את הנפש ולוקח ממנה את השליטה העצמית, לעשות ולראות מה ש`אני` רוצה לראות ולשמוע, וזאת מלבד מה שהטלויזיה מראה גם כל מה שהנפש היפה סולדת ממנה, וגוזל שעות איכותיות ביותר שהיו צריכים לשמש לחיזוק הקשר המשפחתי בין איש לאישתו בין אב ואם לצאצאיהם.

ואף לולי השבת, היה מן הראוי למחזיקי הטלויזיה, לקבוע יום בשבוע ללא טלויזיה, בכדי לשלוט על יצר ההתמכרות שהוא לא רצוי גם למי שאינו שומר תורה ומצוות.

כך שאי הצפיה בטלויזיה בשבת הוא דבר מבורך כשלעצמו בכל קנה מידה, גם לולי האיסורים הכרוכים בכך.

יש לנו קובץ הסברה בשם `צוהר` בו מבהיר את רעת הטלויזיה בכלל, וקטעי עיתונות חילונית על ההתמכרות והתוצאות הקשות הנגרמות מכך, בקריאת הקובץ תוכל להיוכח עד כמה הוא הורס ומשחית, ודי בכך להשתכנע כי המנעות מלצפות בכלי זה למשך יום אחד בשבוע, הוא סיבה מצויינת להעביר את הזמן ב`כיף` אמיתי.

זאת מלבד העובדה שגילו לנו חז"ל כי מלבד הנשמה היהודית שבקרבנו כל ימי השבוע, נוסף בשבת לכל שומרי השבת `נשמה יתירה` שהוא כמין מלאך עליון המשתכן בנפשנו ביום זה ומסייע להתקרב להקב"ה, וזה חומר למחשבה איך זה נראה הישיבה מול הטלויזיה ביום כזה יחד עם הנשמה המיוחדת הזאת!!!.

השארת טלוויזיה דלוקה מערב שבת, זוהי עבירה בדרגת חומרה קלה יותר, ובתקופה הראשונית אם זה קשה לך מאוד, בכל אופן אל תדליק טלוויזיה בשבת, תרד במינון, ובעיקר תפנים עד כמה שביתה מצפיה בטלוויזיה הוא בהחלט מנוחה אמיתית לגוף ולנפש ביחד.

לעניין הדלקת החשמל, צריך פשוט להצטייד עם שעון שבת שיכוון מתחילת השבת להדלקת וכיבוי החשמל והמזגן כרצונך.

עלה והצלח, אין לך מושג עג כמה עם ישראל כולו צריך לשמירת השבת שלך כמו אויר לנשימה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה