זוגיות

להתגייר ולהקים בית יהודי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

קוראים לי אלכסנדרה ואני בת 20. כרגע חיילת, בעזרת השם מסיימת את שירותי הצבאי עוד חודשיים וחצי. אני כרגע באמצע תהליך גיור, דרך הצבא. יצאתי לקורס נתיב דרך הצבא, לימודי יהדות, ומאוד ריתק אותי החומר הנלמד על היהדות משם החלטתי לשוב אל שורשיו של סבא שלי ז"ל, שהיה יהודי משתי הצדדים. סיימתי את הקורס והמשכתי ל2 הסמינרים. את הסמינר השני עזבתי יום לפני שליח בית הדין, הרגשתי צורך להתעמק עוד קצת בעצמי ולהבין אם אני עוברת את התהליך הזה בשביל עצמי או בשביל מישהו אחר. יש לי בעיה, יש לי חבר ששם משפחתו הוא כהן. מכאן כידוע לכם נוצרת בעיה. הקשר בנינו לא יכול להמשך ברגע שאני מסיימת את תהליך הגיור שלי. העיניין הוא שהוא איננו באמת כהן אמיתי, ולהתחיל לספר לכם למה זה כך זה ארוך ומסובך. הבעיה הכי גדולה שלנו שאף אחד מהמשפחה שלו לא רוצה לעזור לנו להוכיח זאת חוץ מדודה אחת שמוכנה אפילו אם צריך להעיד על כך.(בקצרה, חלק מהמשפחה היו מאומצים לכן כי אפשר לדעת מי בא מאיפה, חוץ מזה חלק מהמשפחה עלו לארץ בשנת 29 וחלק השני ב49, יצא ככה שחלק מהם הפכו להיות כהן וחלק לא. ידוע לי משהו גם על נדר כלשהו שנדרה המשפחה לפני שעלתה לארץ אבל אני לא יכולה להסביר מחוסר ידע שלי) אנחנו מאוד מעוניינים להתחתן ולהקים משפחה ובית יהודי. אם תוכלו לעזור לנו או להפנות אותו לגורם שיוכל לעזור לנו, אנחנו מאוד נשמח. תודה מראש, שבוע טוב.

תשובה

שלום וברכה

ראשית אברכך על החלטתך הנבונה לחשוב שוב אם את אכן מעוניינת להצטרף לעם היהודי ואינך עושה דברים במהירות ובפזיזות, ההחלטה להצטרף לעם היהודי, אינה ככל החלטה להתאזרח במדינה מסוימת, הדבר הוא מחייב מאוד, ואם עד היום את יכולה לעשות הכול מבלי להיענש על כלום, ומלבד שבע מצות בני נוח אין לך כל איסורים שהם, ואין הבורא דורש ממך כלל להתגייר ולהיהפך ליהודיה, אלא להיות במקומך ולעשות את הנדרש ממך כגויה.

הרי בבחירתך להתגייר את נהפכת למלאת מצות כרימון, ויש עליך חובת זהירות יוצאת מן הכלל, שלא להיכשל בשום נדנוד של חטא, ועלייך להיזהר בכל דבר שלא להיכשל, אם עד היום כאשר הדלקת חשמל בשבת לא הייתה בכך שום השפעה, הרי לאחר הגיור הדבר חמור ביותר וכן על זה הדרך שאר המצות, כך שהדבר הוא קשה ביותר ויש לשקול רבות אם כדאי להצטרף לעם זה.

אם תחליטי שכדאי לך להצטרף ליחידה הנבחרת בעולם עם ה`, ברוכה תהיי לה`, והנך שוות זכויות וחובות, ככל יהודי ויהודיה.

בקשר לחבירך הרי עליו לכתוב את כל הראיות והעדויות שיש לו שאינו כוהן ולפנות לרב העיר לבקש ממנו פסק שהוא יכול להינשא לגיורת.

עלי והצליחי – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה