שאל את הרב - כללי

ארוסי ביטל חתונה והתחרט

  • י"א תשרי התשע"ו
אא

שאלה

אני בת 32 וניהלתי זוגיות עם גרוש פלוס 2 משך שנתיים, במהלכן הציע לי נישואין והסכמתי. לפני שבועיים הוא ביטל החתונה ורוקן את כל תכולת הבית המשותף בעזיבתו בטענה כי איני עומדת בקריטריונים עבור הטיפול בילדיו, למרות השתדלותי,ולא רצה לחשוב למרות תחנוניי. לפני מספר ימים החליט שהוא רוצה לחזור והתחנן להזדמנות נוספת למרות שהכול בוטל, כולל האולם. אני יודעת שאין למה לחזור, אך הפחד מהלבד והגיל ותחושת האבדון והחרדה משתקים. מה עליי לעשות? אציין שהקשר רווי קשיים כלכליים ואי קבלת משפחתו אותי כבר מהיום הראשון שנפגשנו. תודה.

תשובה

לכבוד השואלת, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

הואיל והחתן מראה מידת הפכפכיות, וישנם נקודות נוספות שיש לשקול ברצינות כמניעות לבנין קשר נאמן, נראה שאין לך להתחייב שוב אלא אם כן יהא מעורב צד שלילי (כמו רב או טרפיסט) שהחתן נכנע לדעתו, שהוא ידבר עם החתן וישקול את המצב ויקח את האחריות בהבעת דעתו אליך בפירוש שדבר זה יכול להביא לידי קשר נישואין בריאה ותקינה. 

ולגבי הרגש שלך של לבד, הנה ידוע שאין בן או בת ישראל אף פעם לבד, ותמיד אפשר לפנות להקב"ה, ותבקשי בלב כנה מלפניו יתברך שיזמין לך את מי שהוא הוגן בשבילך באופן שהוא בריא בנפשו ובגופו, ושתוכלי לבנות אתו קשר נישואין באופן חיובי. ולגבי הגיל, ככל שאת מרגישה צעירה ורוצה לבנות עם מישהוא ישר וטוב, מנסיוני עם אנשים, הבחנתי שאין הגיל הדבר הקובע אלא הצעירות שמביע הנפש. 

בברכה שתזכי למצוא את הנכון בשבילך, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה