אמונה

מבקש דרכים לטהר את עצמי ולשוב למי שהייתי פעם

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום. מגיל צעיר אמרו עלי שאני צדיק. אני יודע שיש לי נשמה עצומה. אבל אני מסב לה ולקדוש ברוך הוא צער רב. זה התחיל בגיל החטיבת ביניים כשעשיתי מעשים שלא ייעשו. זה המשיך בישיבה התיכונית באתרי זימה וחטא הברית. אני כבר לא יכול יותר. אני מרגיש שאני משקר לעצמי. כיום אני בן עשרים ורוצה להקים משפחה יהודית טהורה בקרוב והדבר נמנע בעדי עקב הבעיה האמורה לעיל. אודה לרב אם ייתן לי דרכים לטהר את עצמי ולשוב למי שהייתי פעם, כי באמת הגיעו מים עד נפש. אם אפשר אז שהתשובה תגיע בהקדם. תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

ה` נתן לנו מצווה חשובה יקרה והיא מצות התשובה, ואפילו בחטא זה שלכאורה מבואר בזוהר שלא מועילה לכך תשובה, גם לכך מועילה תשובה וכמבואר בספר אשית חכמה ובעוד ספרים שהחרטה העמוקה על חטא זה מועילה מאוד. והתיקון האשון לכך היא בלימוד התורה כאשר האדם לומד שעתים ביום רצוף, הדבר מועיל מאוד לטהרת הנפש, מחטא זה בצירוף התשובה.

לפי הבנתי את גודל חרטתך הינך בעל תשובה גמור, ובשמירת עצמך מהגעה לחטא זה במזיד הינך צדיק גמור, ואמליץ מאוד שאכן תתקדם לנישואין ויהיה לך את אשתך בהיתר ולא תיכשל יותר בשום חטא. עלה והצלח וזכור שבמקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד!.

בהערכה רבה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה