תורה ומדע

הוכחה לוגית לאי - קיומו של אלוהים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ראיתי את ההוכחה הבאה באיזה מקום: (1) אלוהים יודע הכל (2) אלוהים הוא כל יכול (3) אלוהים לא מתגלה לבריות (4) אלוהים יודע שאם יתגלה לבריות יהיה עולם יותר טוב אם ידעו בוודאות שהוא קיים (5) לפיכך אלוהים לא קיים אבקש ממך כבור הרבה להתייחס להוכחה לוגית זאת לאי - קיומו של אלוהים. האמונה המונותואיסטית צמחה מאמונה הפוליטאיסטית כך שהיהדות לא חידשה שום דבר, וכמו שעובדי אלילים לקחו על עצמם מצוות ואף לפעמיים קיצוניות יותר מהיהודים , כך גם העם היהודי היה יכול לקחת על עצמו עול מצוות. למעמד הר סיני אין שום הוכחות חוץ - מקראיות. עוד שאלה שעלתה במוחי ודיי תומכת בהשערה שהתנ"ך הוא רק סיפור יפה. למה להרבה דמויות מקראיות ישנם שמות שמתקשרות לפעילות שלהן (יחזקיה,אדוניה,עובדיה,יחזקאל וכו`) האם זאת יד הגורל שיצא שיקראו לאותם דמויות בשמות אלה או שזה פשוט סיפור מומצא והדמויות קיבלו את השמות בהתאם לעלילה.

תשובה

שלום וברכה

א. ההנחות הם מופרכות לגמרי כי האלוקים כן התגלה לכל בני האדם באופן חד פעמי בצורה ברורה כדאי שנדע אותו ונקבל את מצוותיו, זאת מלבד הנבואות הרבות שהא-ל התנבא לבני אדם.

ב. גם אם לעולם לא ראינו את האלוקים, אין כל ספק שהוא קיים, וההוכחה המוחצת היא מעצם קיום המערכת המשוכללת שהיא גוף האדם, שלא יתכן בשום דרך לומר שהמכונה המשוכללת הזאת נוצרה מעצמה. וזאת לפני שנגענו במציאות היקום כולו, שגם היא לא תיתכן שנבראה מעצמה. כידוע לך שמו של האדם אכן מסמל את תפקידו בחיים ואת ייעודו ולכן אכן אין בכך כל בעיה להיפך בזמנים ההם אכן מסתבר שהשמות שניתנו להם שיקפו את עבודת האדם למשך חייו. אם כי אמת הדבר שישנם הרבה מהשמות שהם כינויים לאדם לפי מעשיו באותו זמן. בברכה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה