נשים

כיסוי ראש חלקי---<>

  • ג' תשרי התשע"ו
אא

שאלה

שלום רב. יש לי הרהורי תשובה חזקים מאוד לאחרונה, בכל הנוגע לכיסוי ראש. בשבתות וחגים אני הולכת עם כיסוי ראש חלקי ומרגישה הרסה יותר מיוחדת וממש כבת מלך. לצערי, אני עדיין לא מוכנה לשים כיסוי ראש מלא, בעברי הייתי חילונית גמורה וזה קצת קשה לי למרות שאני מתחזקת בכל יום עוד ועוד. האם מדובר בצביעות לדעתך? כיסוי ראש חלקי הוא התחלה בעיני אך לא יודעת מה חושב על כך ה. בראש השנה קיבלתי על עצמי לא ללכת יותר עם שיער פזור ברחוב אלא רק אסוף, ואני שוקלת לקחת כיסוי חלקי בכל ימוץ השבוע. אשמח לחיזוקים ולדעתך. חג שמח ושנה טובה ומתוקה

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית לשמוע את הבת קול משמיים הקוראת לעם ישראל שובו בנים שובבים, אמר הבעש" שכל ההרהורי תשובה באים כתוצאה מהקריאה המהדהדת של ה' לבניו ובנותיו שובו אלי ואשובה אליכם ובפרט בימים קדושים אלו ימי אלול ועשרת ימי תשובה שבוודאי בורא עולם מזמין את כולנו לשוב איליו ולעבדו באמת. ה' יתן לך את הכוחות בוודאי להתחזק עוד ועוד כרצונך הטוב.

אין כל צביעות בהתחזקות הדרגתית. הצביעות פירושה לעשות משהו כדי לשקרר על אחרים כגון אישה האוספת צדקה ולובשת כיסוי ראש כדי שיתנו יות רממון זוהי צביעות, אבל התעלות הדרגתית היא טובה ומעולה וכולה לשם שמיים ואין בה כל צביעות.

בוואי ה' נותן לך שכר טוב על צעדייך הקטנים והגדולים ועלייך אמרו חז"ל אמר הקב"ה פיתחו לו פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם פתח אוצרות וכו', תעשי צעד לבורא עולם וה' יפתח לך שערי אורה ותשובה ויסייע בידך להגיע לשלימות בעז"ה.

אשמח לעמוד לצידך עוד, גמר חתימה טובה ושנה טובה ומבורכת,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה