נשים

עפ"י מה קבעו מהי ערוה ולמה מרפק זה ערוה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לצוות הרבנים ושובע טוב! שאלתי היא במשמעות הצניעות, עפ"י מה קבעו מהי ערוה ולמה מרפק זה ערוה , מה לא צנוע בזה ולמה צריך לכסות את העצמות מתחת לגרון ומה האורך של חצאית שצריך להיות והאם יש איסור בשיער פזור ואם כן מדוע, הרי אנחנו מתחתנות ומכסות את השיער אני אישית רוצה להנות כמה שאפשר מהשיער שלי , כאילו אני יכסה אותו ברור וזה מחזק את הרצון שלי להנות ממה שיש לי עכשיו , האם יש בעיה במוזיקה לועזית ולא רק לועזית גם אם היא בעברית אבל לא שירי קודש. האם מותר לשים בושם בשבת האם חייב אחרי שאני אוכלת לחם ליטול ידיים "מים אחרונים" האם מותר ללבוש חולצה שיש עלהי גולגולת

תשובה

שלום וברכה

הבורא נטע בגבר תאווה לנשים לצורך קיום העולם ואסר לנו את הקשר ללא נישואים, ולצורך כך נתן לנו הרחקות מסויימות שלא נגיע לחטא הזה, הורה לגברים את איסור ההסתכלות על האשה, ולנשים נתן את האיסור ללכת בצורה מושכת וחייב אותם לכסות את השוק והזרוע וכן את החזה וכו`, וכאשר אין האשה הולכת כצווי ה`, והגבר רואה אותה, וכתוצאה מכך נגרמו לו הרהורי עבירה רח"ל, האישה ההיא עוונה תישא בכך שגרמה לגבר לחטוא, אבל אם היא שמרה על עצמה כראוי, והגבר נכשל מעצמו בהסתכלות והרהור אין לאישה כל חטא מכך. הקב"ה אשר יודע את יצרי בני האדם, הגברים והנשים, הורה לנו את הכללים המדוייקים אשר בהם נהג ובכך נימנע מחטא.

הכללים שקבעו חכמים עפ"י הפסוקים הם הכללים שעל פיהם ננהג, וגם אם נחשוב שהמרפק עצמו לא מענין אף אחד לא נימלט מחטא, מאחר שכך גילה לנו ה` שאת כל הזרוע עלינו לכסות, והזרוע כוללת את המרפק, וכן על זה הדרך שאר האיברים שנצטוו הנשים לכסותם. כל התורה כולה מבוססת על כללים נוקשים כגון האוכל כזית נבילה לוקה והאוכל במשהו פחות מכזית אינו לוקה, וכן בכל שאר האיסורים. האורך של החצאית צריך להיות שיכסה את הברך בכל מצב של ישיבה, ואפילו אם הברך מכוסה.

נחלקו הפוסקים אם יש איסור מן הדין בהליכה בשער פזור לרווקה, ויש הסוברים שאין בכך איסור מדינא, אבל בכל מקרה הדבר מושך את עיני הגברים ויש להימנע מכך, ומאחר שהדבר לא ראוי ואף אסור לדעת הרבה מן הפוסקים, אין זה מכלל ההנאות שאפשר להינות מהשיער בעת רווקותך. שירה לועזית וכו` מותר להתבשם בשבת. מעקיר הדין כיום אם ידייך נקיות אין חובה ליטול ידיים למים אחרונים. כל צורה בחולצה שאינה מושכת את העין מותרת.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:צניעותהסתכלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה