אמונה

הציפיות שלי גבוהות או שזה באמת הנשמה שהקב"ה נטע בי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני אדם שמרגיש קצת מוזר ביחס לעצמי.יש לי שאיפות גבוהות ביחס להכל .אם זה ביחס לקריירה שאני רוצה לפתח .אם זה ביחס לכוח פיזי .אם זה ביחס לזוגיות שאני רוצה הכי טוב והכי מושלם. ואם ביחס לחכמה אם בתורה ואם בשאר החכמות וכו..אפשר להמשיך עוד הרבה .לצערי שאני רואה את עצמי אני יודע שהגוף הוא מוגבל כמובן שהשאיפות הם בגדר אפשריות פשוט אני רוצה תמיד להיות בין הכי טובים .אני שואל את עצמי כל הזמן הרי הקב"ה מכניס לנו את כל המחשבות האלה אין סתם אני אדם מאוד דתי שמאמין שהכל מאיתו יתברך ואין פשרות .אבל אני מיסתכל על עצמי ואני אומר אולי אני סתם משלה את עצמי ביגלל חסרונותיי, אז למה הקב"ה נטע בי נשמה כל כל גדולה שרוצה הכל והכי טוב.כמובן שאני לא מוותר לעצמי ואני משקיע בהכל כדי להיות טוב ליפעמים לא הולך אבל אני לא מוותר ואני עובד קשה ולא יושב בביית ומחכה שיבוא הכל.השאלה היא כזאת :למה תמיד הציפיות שלי גבוהות אני מושפע ממשהו או שזה באמת הנשמה שהקב"ה נטע בי שרוצה הכל הכי טוב,האם זה ישנו בפוטנציאל ואנ י צריך רק לימצוא אותו או להכיר במיגבלותיי ולהיסתפק "בקטנות" אבקש להיתייחס בהרווחה אני מרגיש קצת אבוד עם השאיפות כמובן שזה דורש הרבה כח וליפעמים זה גם מעייף שאני יוכל לקבל תשובה שכמובן תשפיע על חיי .רב תודות

תשובה

שלום וברכה

בעוד בעניינים הרוחניים אכן יש לצפות לטוב ביותר, ולשאוף להגיע לדרגות גבוהות בעבודת ה`, ולעשות הכול על מנת להגיע עליהם. הרי בעניינים גשמים הדבר הוא להיפך ועל האדם להתאים את שאיפותיו להיות שמח בחלקו ולא לרצות יותר מדי.

אמרו על כך חכמי החסידות בשמיים ממעל - בשמיים יש להסתכל ממעל ולא להסתפק במה שאתה אלא לראות שיש הרבה מעליך, ואם יש מישהו שהגיע יותר ממך, גם אתה יכול להגיע לשם. ועל הארץ מתחת - בענייני גשם יש לראות שיש עדין מתחתך עוד אנשים שלא זכו למה שאתה זכית ולהסתפק במועט.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה