תפילה וברכות

בריך שמיה מה הפירוש

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ביום שבת בזמן פתיכת ההיכל קוראים בריך שמיה רציתי לדעת מה הפירוש כי זה בארמית ואם יש אפילו ספר שאפשר לרכוש

תשובה

בְּרִיךְ שְׁמֵהּ דְּמָרֵא עָלְמָא, בְּרִיךְ כִּתְרָךְ וְאַתְרָךְ. יְהֵא רְעוּתָךְ עִם עַמָּךְ ִשְׂרָאֵל לְעָלָם, וּפֻרְקַן יְמִינָךְ אַחֲזֵי לְעַמָּךְ בְּבֵית מַקְדְּשָׁךְ, וּלְאַמְטוּיֵי לָנָא מִטּוּב נְהורָךְ, וּלְקַבֵּל צְלותָנָא בְּרַחֲמִין. יְהֵא רַעֲוָא קֳדָמָךְ דְּתורִיךְ לָן חַיִּין בְּטִיבוּתָא, וְלֶהֱוֵי אֲנָא פְקִידָא בְּגו צַדִּיקַיָּא, לְמִרְחַם עָלַי, וּלְמִנְטַר יָתִי וְיַת כָּל דִּי לִי וְדִי לְעַמָּךְ יִשְׂרָאֵל. אַנְתְּ הוּא זָן לְכלָּא וּמְפַרְנֵס לְכלָּא, אַנְתְּ הוּא שַׁלִּיט עַל כּלָּא. אַנְתְּ הוּא דְשַׁלִּיט עַל מַלְכַיָּא, וּמַלְכוּתָא דִּילָךְ הִיא. אֲנָא עַבְדָּא דְקֻדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, דְּסָגִידְנָא קַמֵּהּ וּמִקַּמָּא דִּיקַר אורַיְתֵהּ בְּכָל עִדָּן וְעִדָּן. לָא עַל אֱנָשׁ רָחִיצְנָא, וְלָא עַל בַּר אֱלָהִין סָמִיכְנָא.

אֶלָּא בֶּאֱלָהָא דִשְׁמַיָּא, דְּהוּא אֱלָהָא קְשׁוט, וְאורַיְתֵהּ קְשׁוט, וּנְבִיאוהִי קְשׁוט, וּמַסְגֵּא לְמֶעְבַּד טַבְוָן וּקְשׁוט. בֵּהּ אֲנָא רָחִיץ, וְלִשְׁמֵהּ קַדִּישָׁא יַקִּירָא אֲנָא אֵמַר תֻּשְׁבְּחָן. יְהֵא רַעֲוָא קֳדָמָךְ דְּתִפְתַּח לִבָּאִי בְּאורַיְתָא, וְתַשְׁלִים מִשְׁאֲלִין דְּלִבָּאִי וְלִבָּא דְכָל עַמָּךְ יִשְׂרָאֵל, לְטַב וּלְחַיִּין וְלִשְׁלָם אָמֵן. תרגום ברוך שמו של אדון העולם, ברוך כתרך ומקומך. יהי רצונך עם עמך ישראל לעולם, וישע ימינך הראה לעמך בבית מקדשך, ולהשפיע לנו מטוב אורך, ולקבל תפילותינו ברחמים. יהי רצון מלפניך שתאריך לנו חיים בחסד, ואהיה אני נמנה בין הצדיקים, לרחם עלי ולשמור אותי, ואת כל אשר לי ואשר לעמך ישראל. אתה הוא זן לכל ומפרנס לכל, אתה הוא שליט על הכל.

אתה הוא השליט על כל המלכים, והמלכות שלך היא. אני עבדו של הקדוש ברוך הוא, ומשתחוה אני לפניו ומלפני כבוד תורתו בכל עת ועת. לא על אדם אני בוטח ולא על בן אלהים אני סומך, אלא באלהי השמים, שהוא אלהים אמת, ונביאיו אמת, ורב חסד ואמת. בו אני בוטח, ולשמו הנכבד והקדוש אני אומר תשבחות. יהי רצון מלפניך שתפתח ליבי בתורה ותמלא משאלות ליבי ולב כל עמך בית ישראל לטובה לחיים ולשלום אמן.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה