שאל את הרב - כללי

מדוע אסור להסתכל בנשים לא צנועות

  • י"א אלול התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב! ברצוני לדעת את כוונת האיסור בשמירת העיניים \ צניעות ולבוש האישה.. כידוע היום רוב בנות ישראל היקרות אינן מתלבשות צנועה וחושפות את גופן לציבור בלבוש לא צנועה... שאלתי היא מדוע האיסור ומה מטרת האיסור.. ומדוע הקב"ה ברא את היופי הנשי ואסר עלינו להתבונן בו..משל לפרח יפהפה צמח או עץ \ חפץ דומם \חי אם הקב"ה ברא אותו בצלמו והנגיש אותו לעולם זאת אומרת שמותר וראוי ליהנות מבריותיו... אשמח לקבל תשובה טובה ועניינית תודה רבה, בכבוד רב!

תשובה

לכבוד השואל, 

א. האיסור משום מכשול הגברים אשר נמשכים בהרהוריהם אחרי חיצוניות המראה של אשה מבלי להתקשר לפנימיות אשיות שלהן. ורצונו של הקב"ה שתהא הקשר בין גבר לאשה ברובד הפנימי ג"כ, שזהו רק מתקיים ע"י קשר של נישואין וההתחייבות שבין אחד לשני. 

ב. הסיבה שהקב"ה ברא את היופי ואת האפשרות ליהנות ממנה, היא לתכלית קשר הנישואין, וכנ"ל; על ידי שאשה נשואה מגלה את יופיה רק לבעלה נוצר ביניהם קשר מיוחד אשר מיוחדרק לשניהם (ונקרא היום "קשר אינטימי"). ונעשה ההתקשרות המעשי רק כלי חיצון בשביל לגלות את ההתקשרות העמוקה שברובד הפנימי בנפש, שזוהי התכלית וכנ"ל.

ומי שמשתמש ביופי שלה החיצוני והמעשי רק באופן החיצוני, ומתכוונת שעל ידי כך היא תתן הנאה  לכל נהנה בעולם, הרי היא מפספסת לגמרי את הרובד הפנימי והאינטימי, ונשאר אצלה מעשה שריק מתוכן; עד שבסופו של דבר היא נשארת עם רגש של ריקנות, וככלי בלי מילוי ומרגישה כמנוצלת, ח"ו. 

בברכה שיזכו הברואים להשתמש בדברים הנפלאים שהקב"ה ברא לתכלית שלהם, שרק אז יהנו מהם הנאה אמיתית ומספקת,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה