שאל את הרב - כללי

מתביישת לברך ליד אנשים

  • י"א אלול התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב, אני בתהליכי חזרה בתשובה, התחלתי לשמור כשרות, לא לנסוע בשבת, לא להדליק אש, לברך מודה אני וברכת שמע, לברך על המזון ובסיומו ובלי נדר בעזרת השם אני אשמור את השבת הקרובה כהכלתה! הבעיה שלי היא בעבודה, אני מתביישת לברך כשיש אנשים לידי (מקום חילוני לגמרי) ואני עובדת עצות. עזור לי בבקשה.

תשובה

 

לכבוד השואלת,

 

סליחה על האיחור בתשובה.

 

אשריך שאת רוצה להתחזק בנסיונות של היום ואחרית הימים. שכרך גדול מאד על כל שינוי קל שאת עושה.

 

זה שאנשים מהסביבה לא ילעגו אינו בשליטתך; ולכן באיזשהו שלב את צריכה לבוא להחלטה שאת חיה בשביל עצמך והערכים שלך, ולא בשביל מה שהזולת יאמר.

 

ראוי שתראי יותר תכניות בהידברות שמדברים אליך, ושנותנים לך חיזוק וגיבוי לקבלת הנהגה על פי אותם ערכים שאת מזדהה איתם. וככה בהמשך הזמן תתחזקי יותר ויותר בעזרת השם.

 

מותר לך לעשות את המצוות שאת רוצה לעשות בצנעה ובסתר כדי להמנע מתגובות אנשים, וכגון לעשות ברכות בצד ובשקט; אמנם בנוגע לדבר אסור או פעולה האסורה שכבר קבלת על עצמך, אסור להקל בו גם בזמן אשר אנשים רואים.

 

להיפך, את צריכה להרגיל את עצמך ולחשוב בגאוה, שמה שאת עושה הוא הנכון, ומי שמביע תגובה שלילית אין זה מראה אלא שישנו בו בעצמו מחסום וחוסר התבוננות בנוגע לאותו ענין.

 

ויהי רצון שיתן לך השם יתברך את הכח תמיד לדעת מהו האמת והנכון, ושלא להתבייש מפני המלעיגים, ושתזכי להיות דוגמה אישית לכל רואייך,

 

בברכה,

 

 רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ברכהחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה