אמונה

אפשרות נישואין רגילים לבעל נטיה הפוכה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שאלתי אותך שאלות, וסיפרתי לך על חיי, החזרת לי מייל שמאוד עודד אותי ואת חבר שלי, אבל לא קיבלתי תגובה לתגובה ששלחתי לך חזרה.. היא כנראה לא נשלחה או משהו דומה. אני אודה לך מאוד אם תעזור במה שתוכל, המצב כל כך רגיש ועדין, אני מרגיש שאני עומד בפני צומת שאליה אני מתקדם במהירות, ובה שתי פניות בלבד, ימינה ושמאלה, ואין לי מושג במה לבחור. אם לא אבחר לפני שאגיע אליה, אתנגש בקיר שחוצץ בין שתיהן, וכך, כבדרך משל, אשאר קירח משני הצדדים. אעשה "העתק" ואכתוב לך את תגובתי אליך כבוד הרב, ואקווה שהפעם התגובה תגיע אליך.. גם אם לא תענה, לא תוכל מפאת זמן וכדו`, אודה לך אפילו רק על ה"אוזן", השומעת, שהיא העין הרואה. המשך יום שבוע וחודש טוב, בהמון אהבה והערכה, רן. ראשית כל, אני רוצה להודות לך מקרב לב על - גילוי הלב, הדבר עודד אותי ואת החבר שלי מאוד.. עכשיו, בגיל 23, אני מוצא את עצמי במצב בו אני עומד בצומת ומתקרב אליה במהירות, מבלי לדעת לאן לפנות, בידיעה שאם לקחתי את הפניה הלא נכונה, פספסתי אזדמנות לחיות את חיי כמו שהם צריכים להיות. הבעיה היא, שאין לי מושג לאיפה לפנות.. אין לי איזה מכשיר ג`י פי אס שיוליך אותי בבטחה לדרך הנכונה.. אם הייתי יודע מה טוב בשבילי, מילא, אבל הבעיה היא שאין לי מושג לאיזה כיוון עלי לפנות! מצד אחד, אני אוהב את החבר שלי בכל מאודי, ואיננו עוברים על אף איסור מהתורה, כולל משכב- וזרע לבטלה, ומה שחשוב לנו הוא להיות יחד תמיד.. לדבר, לשפוך את הלב, לתת חיבוק חם, ללמוד תורה יחד, והכי חשוב- לאהוב. מצד שני, יש איסור לעבור חיים מבלי לשאת אישה. מצד אחד, איני רוצה לפספס מצוות עשה כה חשובה, ומצד שני איני רוצה לרמות אף אחת, ואין וגם לא היה בכוונתי לעשות זאת. מאידך, אם יאמר לי שהדר אינו נכלל בגדר רמיה, ושעלי לשאת אישה למען פריה ורביה ולמען המשכיות, אעשה זאת! הבעיה היא שאיני יודע מה עלי לעשות.. אני מאמין שזהו סוג של מבחן מהקב"ה, סוג של עקידה, כמו שאמרת בתגובתך הראשונה, אולי עלי להקריב את הקשר הזה למען ה`, אולי זהו מבחן ראיה, לראות כמה ה` חשוב לי. והוא חשוב לי יותר מהכל, ואני מבטל את הכל ואת כולי כנגדו. אבל הבעיה הכי גדולה היא שאיני יודע אם לשאת אישה, יהיה הדבר הנכון לעשות. שאלתי כבר שני רבנים, פנים אל מול פנים, והם פשוט לא ידעו מה לומר לי.. אני חייב רב, גדול, שבקיא בכל רזי התורה, ויפסוק לי מה עלי לעשות. חשבתי על הרב עובדיה יוסף, אך אני חושש משני דברים, א. שיקח המון זמן עד שאגיע אליו. ב. שלא יעיף אותי מהחדר בבושת פנים.. חשבתי על הרב זמיר כהן, וחשבתי לבקשך שאולי תראה לו את המייל הזה, ואולי הוא יידע להפנות אותי לגורם המתאים.. השאלה הגדולה היא, מה אנחנו עושים בינתיים, האם אנחנו צריכים לקחת הפסקה מהקשר (דבר שעשינו ממוצ"ש) ולהמשיך איתה עד אשר נדע מה עלינו לעשות, או שמא נמשיך את הקשר כרגיל, וכשנדע, ניישם כרגע אנחנו בקושי מדברים ומתראים, ושנינו נפולים וכואב לנו עד שיגעון. איי רוצה להכביד עליך עם בעיותיי, דבר אחד חשוב לדעת תמיד, הכל לטובתנו. תודה רבה הרב! .....

תשובה

שלום ....,

קראתי את התכתובת בינך לבין הרב מנשה ישראל בעיון רב ומתוך השתתפות עמוקה בלבטיך הכנים אני חייב לציין שהתפעלתי מאד מנכונותך להקריב הכל למען הי"ת כי "הוא חשוב לי יותר מהכל, ואני מבטל את הכל ואת כולי כנגדו", כלשונך הנפלאה. ולעצם הענין. כל אחד מאיתנו הצטווה בתורה לקיים מצוות פריה ורביה ולהימנע ממשכב זכור. והרי יסוד גדול הוא בעבודת ה` שאין הקב"ה מביא ניסיון על האדם אם אינו יכול לעמוד בו.

נמצא אם כן שביד כל אדם בעל נטיה לזכר, בין אם זו נטיה מולדת ובין אם היא נרכשת, לבנות את עולמו הפנימי באופן שיוכל לחיות עם אשה מבלי שהיא תסבול מחוסר אהבה או חוסר יחס שהאשה זקוקה לו. בודאי מדובר בעבודה שאינה קלה, אולם גם אדם החש גירוי של טירוף אחר תאוות הנשים צריך להתמודד עם יצרו, להיות נאמן לרעייתו ולהעניק לה, לרעייה היחידה בחייו, את כל אשר היא זקוקה לו ולהתעלם לחלוטין מכל קשר אסור עם נשים אחרות. וזאת באמצעות עבודה רוחנית פנימית של דבקות ברצון ה` ע"י שיעורי תורה והתבוננות מוסרית כגון הסתכלות מוחשית בדע מאין באת ולאן אתה הולך וכו` עד שעם הזמן ייכנע יצרו והדרך הנכונה תהפוך אצלו להיות טבע שני.

אין הכוונה בזה להשוות את היכולת להעניק בשני המקרים, אלא להשוות את חיוב עבודת ההתמודדות על אף הקושי הרב של שני המתמודדים השונים בקיצוניות. במקרה שלנו, סדר העבודה הנכון הוא לענ"ד הוא:

א. לנתק כל קשר (כפי שהתחלתם לעשות) כאשר ההסתכלות הפנימית היא: "אני אוהב אותו כיהודי, כאחי, אך בשום אופן איני חפץ במגע גופו אשר הוא נגד רצון ה`. והריני מנתק את הקשר בדחילו ורחימו רק כדי להקל על עצמינו את הכנת התשתית לקשר עם רעיותינו לעתיד בע"ה".

ב. להפנות את כל המרץ והכוחות לעמול ולשקוע בתורה אשר היא איילת אהבים ויעלת חן ובכוחה להרחיק כל געגוע ייצרי.

ג. לפתח שאיפה להקמת בית נאמן בישראל מתוך לימוד כל דרכי הכבוד והיחס הנכון לאשה לפי צרכיה הנפשיים.

ד. לחפש אשה עם עדינות נפש מיוחדת, אשר בעל הנטיה לזכר אשר הוא עדין מטבעו, יחוש גברי ביחס אליה, ויפתח יחס נכון שכלי ורגשי כלפיה.

ה. ואז יקים בית נאמן בישראל מתוך הענקה לאישה את כל אשר היא זקוקה לו, ויראה שבא על סיפוקו מרעייתו ואפילו יגלה ש"קלקלתו היא תקנתו" שאינו רדוף אחר תאוות נשים אחרות כאותם המתמודדים עם תאוה זו, מתוך שהוא שמח בחלקו, ויהיה רגוע ושליו בעבודת ה` מתוך הקמת דור ישרים יבורך. ויזכור לאורך כל הדרך הבלתי קלה, שאצל המאמין בהי"ת - אם הצטווינו על כך, בודאי שניתן לעמוד בכך. ויגעת ומצאת תאמין.

הארכתי בדבר לאור חשיבותו והמבוכה הרבה הקיימת בקרב רבים ואסיים בברכה שתזכה להקים בית נאמן בישראל כשאיפתך הטהורה ולהקים דור ישרים יבורך מתוך רוב נחת וכל מילי דמיטב בידידות והערכה רבה זמיר כהן


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה