שבת

האם לקבל עבודה בבית חולים?

  • א' אלול התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב , אני עושה שירות לאומי במיון בבית חולים רמב״ם שבחיפה , בעוד כשבועיים אסיים שם ואלך ללמוד אחיות בע״ה . המיון רוצה שאתחיל לעבוד שם לבנתיים כמזכירה רפואית העבודה כוללת עובדת מדינה , ומשכורת טובה שאוכל לממן תלימודים ולא לבקש כסף מההורים ואין עבודה שאוכל להגיע למשכורת כזו. הבעיה הקשה היא שהמיון עובד 24/7 שזה כולל ימי שישי שבת וחגים שאצטרך לגעת במחשב לכתוב ולענות לטלפונים , ישנן 8 מזכירות מתוכן 2 ערביות יש אפשרות שיוכלו לכסות עליי אם יצא לי לעבוד בימים אלו , אבל במקרה שלא יוכלו , ישנה הסעה מביתי ישירות לבית חולים אבל חוץ מזה מה עליי לעשות ? זה נחשב פיקוח נפש , ואם כן איך עליי לעבוד בשינוי ?

תשובה

שלום וברכה

מאחר והכתיבה כוללת הרבה דברים שלא קשורים לפיקוח נפש כמו רישום קופת חולים תשלום ועוד, חלילה וחלילה לעבוד במקום שנכשלים בחילול שבת. חלילה למכור את אמונתינו בעבור נזיד עדשים של עובד מדינה וכ'. הפיתוי אכן גדול אבל חלילה לוותר על קוצו של יוד עבור פרנסה וכל שכן לוותר על שמירת שבת שהיא יסוד של היהדות כולה.

אם את יכולה לוודא בוודאות גמורה שאת לא מחללת שבת כלל וכלל על דברים שאינם פיקוח נפש לא בשינוי ולא בכדרך, תוכלי לעבוד שם, אם לאו, תוותרי על העבודה וזכותך תהיה גדולה ועצומה ותעמוד לך לכבוד ראש השנה שזכית לוותר על מחמדי העולם הזה למען בוראינו אוהבינו ולמען שבת קדשו שהיא מקור הברכה ומקור השפע לעמו ישראל.

היי ברוכה לה',

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה