שו"ת ראש השנה

לקראת הימים הנוראים-פחד מהבאות

  • א' אלול התשע"ה
אא

שאלה

שלום אני נער בן לאמא חולנית לצערי. בכל שנה לקראת הימים הנוראים אני מתמלא בפחד לגבי מצבה של אמי בשנה שתבוא. מכיון שאני היחיד שמודע למצבה הבריאותי, אני היחיד שמתפלל לרפואתה. וכמו שציינתי לעיל, וכמה שזה נשמע מוזר, לקראת הימים הנוראים אני חש לחץ ומעין פחד מהבאות מבחינת ״גזר הדין״. אני מרגיש שכביכול אני צריך ׳להתפלל חזק׳ כדי שייגזרו על אמי חיים טובים, והיא תמשיך לחיות כרגיל גם בשנה שתבוא. אני דיי לחוץ מהנושא שאני צריך להתפלל לבדי על מצבה של אמי, וכאילו אני צריך להיאבק בגזר הדין לשנה הבאה עבורה. אשמח לקבל חיזוק בנושא כדי שאהיה רגוע, ופחות לחוץ מכדי להתפלל בלחץ עבור אימי. תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

כל אדם בין בריא ובין חולה בין זקן ובין צעיר נידון בראש השנה לחיים, אין לאף אחד ביטוח ואף אחד לא נמצא בסיכון יתר, כפי שראינו במשך השנה שעברה, צעירים רבים בריאים שהיו בחיים שנה שעברה לא זכו להשלים את שנתם, רבים אחרים שהיו חולים בראש השנה שנה שעברה המשיכו בחייהם ואף הבריאו.

בעת הדין, כולנו בסכנה והכל לפי המעשים ותפילות, כולנו צריכים לדאוג אם מעשינו לא היו כראוי ולבקש מבורא עולם שיחוס וירחם עלינו, לא רק אימך בסכנה, גם אני וגם אתה בסכנה חלילה ויש לנו לחשוש מאוד מפחד הדין, נהיה בטוחים שה' הטוב ירחם עלינו כאשר נתפלל איליו באמת וכמבואר בטור עפ"י הירושלמי פ"ק דר"ה שמנהגו של עולם אדם שיש לו דין לובש שחורים ומתעטף שחורים ומגדל זקנו ואינו חותך צפורניו לפי שאינו יודע איך יצא דינו אבל ישראל אינם כן לובשים לבנים ומתעטפים לבנים ומגלחים זקנם ומחתכין צפרניהם ואוכלים ושותין ושמחים בר"ה לפי שיודעים שהקב"ה יעשה להם נס.

שנזכה כולנו לשנה טובה ומתוקה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יום הדיןמחלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה