שאל את הרב - כללי

איך יכול ליהיות שדוד המלך הצדיק מקלל?

  • כ"ג אב התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, דוד המלך גדול המשוררים אדם גדול צדיק מאוד - כידוע. וראיתי שכותב בספר תהילים להשם על מי שמרע לו ומי שפוגע בו שהשם ישלם לו וינקום בו ובהרבה פרקים כותב להשם שיפגע בו עד כדי שיכרתו ילדיו מין העולם ואשתו תיהיה אלמנה ולא ישאר לו זכר ושיקולל וכו',דברים קשים וחמורים ביותר. אותנו מלמדים שכאשר בן אדם פוגע בך אתה צריך להבין שזה השם שלח אותו ושהכל לטובה והכי חשוב שזו בעצם המעלה הכי גדולה זה - לשתוק ולא לכעוס ולשמור טינה,ואדרבה להתפלל עליו שיחזור בתשובה ויפסיק להרע וכו'. אז איך יכול להיות שדוד המלך עם כל כבודו מבקש מהשם דברים חמורים כאלו? שכביכול גם שומר טינה וגם מבקש מהשם להרע למצרים לו. אשמח להלבנת הדברים ותיקון טעויותיי.

תשובה

לכבוד השואלת, 

כפי שהבנתי פשר הדבר, כי בודאי גם דוד המלך ע"ה נהג בדרך זה של לשתוק ולא לכעוס ולשמור טינה - כלפי עצמו; 

אבל הוא זכרונו לברכה הגיע לדרגה כל כך גדולה, שכבר לא היה תופס מקום אצלו הסבל הפרטי שלו, רק היה כואב לו הענין שבזמנו הוא היה הדוגמא למלכות של הקב"ה בעולם, וכאשר הוא בירידה ובסבלון היו מקבלים בני אדם את הרושם המוטעת שאין כח או אמיתיות למלכות הבורא יתברך, ח"ו. 

ולכן ביקש מאת השם שיכרות את כל אויביו באופן ניכר ביותר, כך שכל באי עולם ידעו ממלכותו יתברך האמיתי, שהוא יתברך בכל מושלה, ושכל מי שחושב להיות אויב להשם ח"ו, יכרותו. 

ובאמת השם יתברך שמע את תפילותיו, ונכבשו כל אויביו באופן ניכר מפניו, ועל ידי זה נתגלה כבוד מלכות השם לעיני כל העולם כולו בימי שלמה בנו. 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה