אמונה

התמודדות באמונה בזמנים קשים

  • י"ט אב התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב אני התחזקתי בזה שאני הולכת להתפלל בבית הכנסת, צנועה מקפידה על תפילות פרק שירה תפילה אחת ביום מקפידה גם כשאני חוזרת מותשת מהעבודה ודווקא כשהתחזקתי אני מרגישה שהכל תקוע אנשים שמקנאים מנסים להרוס לי ומצליחים מרגישה שהתפילות שלי חסומות ולא הולך לי בכלום בעקבות זאת אני מתפללת לא מתוך רגש איבדתי קצת אמונה וגם את האמונה שיהיה לי טוב מתישהו כי כל פעם שאני מקווה לטוב אני מתאכזבת כאילו ניגזר עליי להיות שרויה בצער כל הזמן . אני מאמינה שיש בורא לעולם והכל אבל איבדתי את ההתלהבות אין לי חשק לכלום פשוט לכלום , פעם הייתי מתבודדת ומדברת עם ה' ורואה ישועות . עכשיו אני מדברת והכל תקוע מרגישה שאין איזה ישועה. לא בזוגיות לא בפרנסה רק יש לי אויבים שמצערים אותי אני בוכה כל יום כמעט מבקשת מבורא עולם עזרה אבל לא קורה איזה משהו שישמח אותי אני לא רוצה לאבד אמונה למה המצב ככה דווקא כשהתחזקתי?ומה ניתן לעשות על מנת לא לאבד את האמונה? כי זה מה שאני הכי לא רוצה שיקרה... אשמח לקבל תשובה בהקדם, תודה מראש.

תשובה

לכבוד השואלת, 

הייתי מיעץ שתמצאי איזה פרויקט שכן מעניין אותך ושיש לך חשק בשביל להשקיעה בה (כמובן בדבר שבתוך תחום ההלכה והכשרות), ותמשיכי להתפלל להקב"ה לא בביקוש ישועה אלא להודות לו בכל תפלה לפחות על דבר אחר בחייך. 

וכאשר תמשיכי לעשות כן ותסיחי את הדעת מצרכך הלוחץ לישועה, יתכן שאז באמת תגיע הישועה, וכפי המקובל אצלינו שאין הישועה באה אלא בהיסח הדעת. 

בברכה שתתחזקי בדרכך הטוב ושבבוא הזמן עוד תראי סייעתא דשמיא אפילו בתחומים שלא צפית להם, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שאלהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה