אמונה

הומו דתי , משכב זכור

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שאלה לי, שמפריעה לי לנהל את חיי באופן תקין ושמח.. שאלתי כבר אין סוף שאלות לגבי האפשרות בין השילוב של -להיות הומו- ודתי. יש לי חבר, אין לי מילים מתאימות כדי להבהיר מה הוא בשבילי. אני מרגיש שכל החיים שלי זה הוא. מצד שני, אני מתחזק, ואין ספק שהדבר מעיב, לשני הפנים. השאלה שלי היא כזו, האם יש איפשהו דרך, מוצא, תקווה, זיק של אור, שנמשיך את הקשר שלנו, ושלא ארגיש שאני מאבד אותו ואת החיים שלי ומתפורר אני לא רואה את עצמי עוזב אותו, אבל קשה לי (בלשון המעטה) עם עניין האיסור והדת, אני מתייסר. (אני יודע שאין יסורים ללא עוון, ואני מקבל את זה בשמחה רבה, אבל בכל זאת- זה המצב וזה מה שאני עובר). אני רוצה להדגיש, שאנו לא עוברים על האיסור של "משכב זכר". מבחינת הברית, אנחנו ממש משתדלים ועושים מאמץ ענק לא להגיע לכדי החטא הזה. אם זו תהיה הדרך גם על זה נוותר לגמרי.. מהי ההגדרה של האיסור של משכב זכר, האם אסור לי לאהוב גבר להיות וליהנות בחיקו, מהי הדרך.. אודה מאוד לתשובה מעמיקה אמיתית וכנה (כמו תמיד..) יום טוב!

תשובה

שלום וברכה

אין לך מושג עד כמה אני משתתף בצער אישי עם מה שעובר עליך, אני לא מעיז לדון אותך, כי באמת אינני יודע איך הייתי אני מתנהג אילו הייתי מתנסה בנסיון העקידה הזאת, עם זה אין לך מושג כמה רעש ונחתך רוח נגרם מכך שאתם כחברים הנוטים לאהוב זכרים מתגברים ולא עוברים על האיסור הנורא של משכב זכר, סמוך ובטוח אני שזכותכם כתוצאה מההימנעות הזאת מגינה עליכם ועל סביבתכם מכל מה שצריכים להינצל.

אני בהחלט מתלונן על כך שלא הבהרת לי לפני זמן שאתה נמנע מחטא משכבר זכר, בהתכתביות הקודמות נתת לי לטעות שלא כך פני הדברים, ורק עכשיו הכנסת שמחה בלבי על כך שאתה בהחלט נמנע מהאיסור החמור עצמו.

ככל שאני יושב פה על כסא המשיב על השאלות באתר `הידברות` אני נוכח מתוך צער רב בנטיה ההומוסוקסואלית המקיפה אנשים רבים דתיים וחילוניים, כמה רבים הם האנשים המתמודדים עם נסיונות הקשים האלה, ואנחנו מאמינים שכל התנסות מרימה ומעלה את נשמת האדם לגבהי מרומים אילו עומדים בנסיון בהצלחה.

לא ברור לי, כי לא חקרתי את העניין, אם הצדק אם אלו הטוענים שאפשר לטפל בנטיה הזו בדרכים פסיכולוגיים, דבר המומלץ מאוד אילו אכן כך, או שמא מדובר בנטיה תורשתית ומולדת בלתי ניתנת לשינוי מהותי, ושאלה לי אליך, האם אתה גולש באתר `עצת נפש` שם גולשים דתיים המתמודדים עם בעיה זו, ומנסים להתגבר על כך בכל מיני דרכים.

ולעצם השאלה, הרי שאם הנטיה הזו מולדת לא שייך לאסור את עצם הנטיה, כשם שלא שייך איסור על שום דבר מולד, אדרבה, חז"ל אומרים כי לא יאמר אדם אי אפשי בבשר חזיר, אלא אפשי בבשר חזיר אלא שהתורה אסרה את אכילתו, וכך לגבי כל דבר, מי שנולד עם נטיה לאהבת גברים הרי שאם נניח שאכן כך, וזה מצב קיים, צריך להתמודד עם זה על פי התורה דהיינו שלא לעבור על חטא משכב זכר הנאסר באיסור כרת.

אם אכן אתה נמנע ממשכב זכר, הרי שאתה מתמודד עם הבעיה בדיוק כפי שהתורה רוצה, אולם אף שהאיסור החמור הוא במשכב עצמו, מ"מ התורה אוסרת באיסור לאו גם על דברים המביאים לידי כך, וכל התעלסות המביאה לידי חטא נאסרה אף הוא, ויש להתרחק מזה מאוד, כי התורה ירדה לסוף דעתו של אדם שכמוהו כמהלך על גבי גחלים ונזהר כביכול שלא להיכוות.

אולם הרגשתכם אחד כלפי השני ואהבתכם זה את זה אהבת נפש, נראה לי שזה מציאות הממלאת את ישותכם, ולא מצאנו איסור על כך, [לולי הדבר שזה גורם שלא להינשא כרגיל, אלא שלפי הנראה לי אין לבעל נטיה הומואית שאינו מרגיש אהבה כלפי נשים להינשא עם אשה, זהו הונאה וחשש לקידושי טעות].

איסור יחוד לזכרים אינו קיים מפני הכלל שהיה ברור לחז"ל: `לא נחשדו ישראל על משכב זכר`. ואולי הדין שונה במקרה השלך, אינני יודע.

אני מקוה שעזרתי לך, ולו במקצת, ואשמח לברר -יחד איתך- כל פרט שתרצה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה