שאל את הרב - כללי

  • כ"ח ניסן התשע"ה

אא

שאלה

יש דבר שאני לא מבינה. אם בבראשית א' השם ברא את האדם כזכר ונקבה וציווה "פרו ורבו ומלאו את הארץ " איך האדם היה יכול לקיים "פרו ורבו" אם הוא נברא כזכר ונקבה ביחד ? ולמה השם ברא את האדם הראשון בעל שני המינים ? מה הכוונה זכר ונקבה ביחד?

תשובה

שלום וברכה

גם כאשר נבראו יחד היתה האישה יולדת. הבירא היחד הכוונה ששני המינים היו מחוברים יחד ולא היו נפרדים זה מזה כלל אלא כתאומים סיאמיים.

וכתב באור החיים הקדוש 
 ויש לנו לחקור זאת לאיזה טעם ברא ה' האשה בגוף האדם ממש ולא בראה בריה בפני עצמה מן העפר כמו שברא הזכר ונראה כי בזה גילה דעתו יתברך כי יש הפרש בין הכנת זיווג האנושי מזיווג הבהמי, כי זיווג הבהמי פועל פעולת ההזרעה בכל נקבה אשר תזדמן לפניו, והגם שאמר הכתוב (להלן ו יט) בסוג זה גם כן זכר ונקבה לא שיתחייב כל זכר להכיר נקבתו, כל שממינו היא כל אשר יזדמן לפניו ממינו הרי הוא רשאי, ואין רישום וייחוד לנקיבת זכר בבהמי לומר זו פרתו של שור זה וזו פרתו וגו', מה שאין כן האדם שלא מלבד שמובדל בבחינת המין אלא גם מובדל בפרטי המין כי כל אחד יש לו בת זוגו בפני עצמו, ולזה נתחכם ה' לבנות בת זוגו של האדם מעצמיו לומר כי זו בשר מבשרו ולזה כשהזהיר על עריות רשם כינוי העריות אל הזכרים כאומרו (ויקרא יח ז-יד) ערות אביך ערות אחי אביך וגו', הרי שהגם שאינו מצוה אלא על הנקבות מייחד הדבר אל הזכרים והבן:

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה