שאל את הרב - כללי

כל המתפלל על חברו נענה תחילה

  • ו' אב התשע"ה
אא

שאלה

אני בחורה חרדית ומאמינה מאד בכל דבר שקורה לי בזמן הנכון כי זה בהשגחתו וכי הוא יודע מה הכי טוב בשבילי. מצד שני יש משו שסותר לי את העניין של כל המתפלל על חברו נענה תחילה.אני בחורה שממתינה לזיווגי, ובכל יום במהלך התפילות אני מזכירה לא פעם את חברותי, ומשפחתי שזקוקים לזיווג. ולפעמים ברגעים שאני מרגישה שהתפילה יוצאת מתוך הלב ממש, אני מנצלת את ההזדמנות ומרגישה ש"קורעת את השמים " עבורם. הרשימה ב"ה(!!!) הצטמצמה מאד.אבל אני נותרתי כאן. כיצד ניתן ליישב שאלה זו?

תשובה

לכבוד השואלת, 

אשריך שאת זכית להמשיך בתפילותיך טובות לעולם, לקרוביך ולחברתך. 

הייתי מייעץ, שכדאי שתסיחי דעת מהתוצאה שאת מצפה אליה. 

וזאת משום, מה שאת צריכה לדעת בנוגע לתפלה היינו, שכאשר את מתפללת על ענין הזיווג, אין לצפות אחרי התפלה מתי כבר הקב"ה יענה. את יכולה להרגיש שבודאי הקב"ה שמע את תפילותיך, ושהוא בודאי יענה לך בבוא הזמן; אבל אין לצפות לישועה המידית, אלא צריכים להסיח את הדעת לדברים אחרים ואז מגיעה הישועה.

אחד מכללי התפלה המסורים לנו, היינו, שאין לצפות אחרי התפלה לענייה, כי עצם הצפייה התמידי לדבר, דוחה (באופן רוחני) את התוצאה מלבוא (מקור: גמרא ברכות לב: וסנהדרין צז.). ולכן כדאי לך להסיח את דעתך לעסוק בשאר דברים במשך היום ושלא לצפות באופן מיידי ומעשי לתשובה על תפילותיך. תשקיעי את מיטב כוחותיך דוקא לתוך איזה פרויקט שמדבר אליך, כגון גמ"ח באיזוריך, או עזרה מידי פעם למשפחות ברוכות ילדים, או עזרה לארגון תורה וחסד וכדו', כך שכאשר תכניסי את מחשבותיך לתוך אותו פרויקט, כבר לא תחשיבי בפועל על ענין השידוך. ואז יכול שתבוא הישועה בס"ד.

ובעזרת השם, על ידי שתעשי את זה בלב כנה (לא בהסתכלות "אחרי הגב " לראות אם הישועה אכן נמשכת אחריך, אלא בהיסח דעת ממש), אז בעזרת השם תבוא בשעתו - שתהא בשעה טובה ומוצלחת. 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה